Sökning: "effektivare marknadsföring"
Visar resultat 1 - 5 av 43 uppsatser innehållade orden effektivare marknadsföring.
1. Donationer av överskottsmat i livsmedelsbutik - till vilket värde?
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : 91 000 ton livsmedelsavfall uppstår idag i svenska livsmedelsbutiker varav en stor del fortfarande är ätbar mat som hade kunnat gå till donationer. Samtidigt lever nästan 7% av Sveriges befolkning i ekonomisk utsatthet och har svårt att täcka nödvändiga kostnader såsom mat. LÄS MER
2. Viktiga kompetenser och förmågor inom Big Data analytics och dess effektivitet på marknadsföring : En kvalitativ studie om Big Data analytics inom köksbranschen
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Big Data analytics är en fascinerande process som lyfter fram möjligheten att utvinna djupgående insikter och dra slutsatser från omfattande datamängder, och dess tillämpningsområden sträcker sig över flera branscher och områden inklusive köksbranschen och marknadsföring som denna studie fokuserar på. Utmaningen att dra nytta av Big Data analytics för att förstå konsumentbeteenden och preferenser kan dock vara betydande, men när företag tillhandahåller de rätta resurserna, kan de på ett effektivt sätt optimera sina marknadsföringsstrategier. LÄS MER
3. Effektivisering av produktionsprocessen på en midjesändare
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Umeå universitet/Institutionen för tillämpad fysik och elektronikSammanfattning : Åkerströms Björbo AB är ett företag som grundades 1918 i Björbo och erbjuder säkra och specialanpassade lösningar inom radiostyrning. Åkerströms bedriver marknadsföring, utveckling, produktion och service på sina produkter och tjänster. LÄS MER
4. Användandet av artificiell intelligens för effektiv försäljning inom e-handel
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för data- och systemvetenskapSammanfattning : I takt med den växande tekniska utvecklingen har e-handeln börjat ta en allt större plats bland konsumenter och företag. Möjligheten att göra inköp på nätet prioriteras högt, särskilt i samband med Covid-19 pandemin då e-handeln i många fall tog över helt från fysiska butiker. LÄS MER
5. En effektivare influencer marketing : En studie om hur företag kan optimera sin användning av influencer marketing
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : Today, the consumers have become more and more immune to traditional marketing, such as the use of TV-commercials. With social media, the rules of marketing changed, and the most effective way to reach customers today is through influencer marketing. LÄS MER