Sökning: "företag informationsbehov"

Visar resultat 1 - 5 av 75 uppsatser innehållade orden företag informationsbehov.

  1. 1. Vinstdrivande och ideella organisationer

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Bahar Arman; [2022]
    Nyckelord :Keywords: Stakeholder theory; Development of sustainability reporting; For-Profit and non-profit organizations; TBL and validity; Nyckelord: Intressentteori; Utveckling av hållbarhetsrapportering; Vinstdrivande och ideella organisationer; TBL och validitet;

    Sammanfattning : Syfte: Målet med denna forskning är att undersöka utveckling av vinstdrivande och icke-vinstdrivande hållbarhetsrapporter för organisationer för att förstå bättre hur hållbarhetsrapportering har utvecklats i takt med att reglerna har förändrats från att vara frivillig till obligatoriska. Dessutom studien undersöker hur ett företag möter intressenternas informationsbehov i sina hållbarhetsrapporter. LÄS MER

  2. 2. Byggnadsingenjörens behov av BIM inom entreprenadföretag

    Kandidat-uppsats, Jönköping University

    Författare :Veselin Bratanov; Ahmed Abdifatah Warsame; [2022]
    Nyckelord :BIM; construction contract; information needs; supervisor; project manager; construction engineer; implementation; experiences; obstacles; Arbetsledare; BIM; entreprenadingenjör; implementering; informationsbehov; projektledare;

    Sammanfattning : Aim: The work is about construction companies in Sweden that use BIM in their operations. The goal is to study different engineers within these companies and focus on what they require in their everyday work. LÄS MER

  3. 3. Varumärken och influencersur mottagarnas perspektiv : En kvalitativ intervjustudie om företags samarbeten med influencers

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för hälsa och välfärd

    Författare :Sara Cedenblad; Elin Bentzlin Drotz; [2022]
    Nyckelord :Uses and gratifications; parasocial relation; varumärkesbyggande; Instagram; influencers; företag; mottagare;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att utveckla en förståelse för mottagarnas upplevelse av företags samarbeten med influencers. Forskningsfrågorna för studien är: Hur upplever mottagarna behovstillfredsställelsen när företag samarbetar med influencers? och Varför uppstår en parasocial relation mellan mottagarna och företag? Det teoretiska ramverket är uses and gratifications samt parasocial relation. LÄS MER

  4. 4. Riskhantering inom strategisk marknadsföring : En kvalitativ studie om hur e-handelsföretag uppfattar och hanterar risker

    Master-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Malou Holmensköld; Adrian Palmberg; [2021]
    Nyckelord :Risk; risk management; risk management process; risk perception; strategic marketing; e-commerce; clothing industry; the coronavirus pandemic; Risk; riskhantering; riskhanteringsprocess; riskuppfattning; strategisk marknadsföring; marknadsföringsstrategier; e-handel; klädbranschen; coronapandemin;

    Sammanfattning : Bakgrund: Riskhantering handlar om att förebygga att risker uppstår inom ett företag. På grund av den föränderliga miljö som företag befinner sig i krävs en effektiv och integrerad riskhantering, varpå detta blivit särskilt avgörande vid hantering av kriser. LÄS MER

  5. 5. Transition through Transparency : Assessing ESG Reporting and the EU Taxonomy for Sustainable Finance

    Master-uppsats, KTH/Industriell ekonomi och organisation (Inst.)

    Författare :Caroline Mayer; Emelie Bergström; [2021]
    Nyckelord :ESG; Sustainability; EU taxonomy; Non-financial reporting; EU Green Deal; Sustainable investments; CSR disclosure; Sustainable Finance; ESG; Hållbarhet; EU taxonomi; Icke-finansiell redovisning; EU Green Deal; Hållbara investeringar; CSR; Hållbar Finans;

    Sammanfattning : Insufficient ESG information has been identified as a barrier in the transition towards a climate-neutral economy. This topic recently gained new interest, with the EU Commission implementing an action plan to finance sustainable growth. LÄS MER