Sökning: "företagsekonomi marknadskommunikation"

Visar resultat 21 - 25 av 46 uppsatser innehållade orden företagsekonomi marknadskommunikation.

  1. 21. Användargenererat innehåll : En studie om företags strategier för att driva en plattform

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Anna Viderberg; Matilda Lindberg; [2016]
    Nyckelord :Användargenererat innehåll; web 2.0; internetmarknadsföring; marknadskommunikation; digital plattform;

    Sammanfattning : Denna kvalitativa studie syftar till att ta fram strategier för kommunikation åt företag som bedriver en plattform baserad på användargenererat innehåll. Internet idag är en vanlig kommunikationskanal för företag och trender och miljön ändras snabbt. Web 2. LÄS MER

  2. 22. The Power of B2B Brands : A case study of how B2B companies in the forest industry can communicate sustainability through their Brand

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Joakim Bålfors; Johan Ståhlspets; [2016]
    Nyckelord :marketing; brand management; sustainability; marketing communication; marknadsföring; varumärke; hållbarhet; marknadskommunikation;

    Sammanfattning : Today’s B2B companies operate in a global business world that is characterised by product homogenisation and intense competition. Finding sources for differentiation and consequently competitive advantage is a concern that no company with a long-term horizon can ignore. LÄS MER

  3. 23. Konsten att marknadskommunicera - En studie om marknadskommunikation i business-to-business kontext på ett mikroföretag

    Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Filip Lovemalm; Kristoffer Von Post; [2015]
    Nyckelord :Mikroföretag; marknadsföring; business-to-business; marknadskommunikation;

    Sammanfattning : Sammanfattning Datum: 2015-06-05   Nivå: Kandidatuppsats i företagsekonomi, 15 hp   Institution: Mälardalens högskola, Akademin för Ekonomi, Samhälle och Teknik, EST.   Författare: Filip Lovemalm 930605, Kristoffer Von Post 930104   Titel: Konsten att marknadskommunicera - En studie om marknadskommunikation i ett business-to-business kontext på ett mikroföretag. LÄS MER

  4. 24. Mot en hållbar livsmedelskonsumtion? : En kvalitativ studie om konsumenters attityd till att köpa ekologiska livsmedel.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Ellen Herrmann; Malin Lindholm; [2015]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Ekologiska livsmedel är idag ett allt mer debatterat ämne där majoriteten av den svenska befolkningen är positivt inställda till ekologiska livsmedel. Trots konsumenternas positiva inställning och den ökade marknadskommunikationen som de stora livsmedelsbutikerna bedriver idag är försäljningen av ekologiska livsmedel i Sverige fortfarande låg, endast 5,6 % av den totala livsmedelsförsäljningen. LÄS MER

  5. 25. Att bygga ett varumärke med hållbarhet? : En studie om hur underleverantörer inom byggbranschen bygger varumärke

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Victor Sandkvist; Olof Lantto; [2014]
    Nyckelord :Varumärke; underleverantör; byggbranschen;

    Sammanfattning : Varumärken inom B2B börjar få allt större uppmärksamhet bland forskare och företag i takt med att det uppmärksammats att varumärken har betydelse inom B2B-kontexter. Varumärket är ett av få sätt att differentiera sig på konkurrensintensiva marknader och kan medföra fördelar som en ökad kundlojalitet, premiumpriser och en ökad möjlighet att nå nya marknader. LÄS MER