Sökning: "företagsekonomi marknadskommunikation"
Visar resultat 21 - 25 av 46 uppsatser innehållade orden företagsekonomi marknadskommunikation.
21. Användargenererat innehåll : En studie om företags strategier för att driva en plattform
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : Denna kvalitativa studie syftar till att ta fram strategier för kommunikation åt företag som bedriver en plattform baserad på användargenererat innehåll. Internet idag är en vanlig kommunikationskanal för företag och trender och miljön ändras snabbt. Web 2. LÄS MER
22. The Power of B2B Brands : A case study of how B2B companies in the forest industry can communicate sustainability through their Brand
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : Today’s B2B companies operate in a global business world that is characterised by product homogenisation and intense competition. Finding sources for differentiation and consequently competitive advantage is a concern that no company with a long-term horizon can ignore. LÄS MER
23. Konsten att marknadskommunicera - En studie om marknadskommunikation i business-to-business kontext på ett mikroföretag
Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för ekonomi, samhälle och teknikSammanfattning : Sammanfattning Datum: 2015-06-05 Nivå: Kandidatuppsats i företagsekonomi, 15 hp Institution: Mälardalens högskola, Akademin för Ekonomi, Samhälle och Teknik, EST. Författare: Filip Lovemalm 930605, Kristoffer Von Post 930104 Titel: Konsten att marknadskommunicera - En studie om marknadskommunikation i ett business-to-business kontext på ett mikroföretag. LÄS MER
24. Mot en hållbar livsmedelskonsumtion? : En kvalitativ studie om konsumenters attityd till att köpa ekologiska livsmedel.
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : Ekologiska livsmedel är idag ett allt mer debatterat ämne där majoriteten av den svenska befolkningen är positivt inställda till ekologiska livsmedel. Trots konsumenternas positiva inställning och den ökade marknadskommunikationen som de stora livsmedelsbutikerna bedriver idag är försäljningen av ekologiska livsmedel i Sverige fortfarande låg, endast 5,6 % av den totala livsmedelsförsäljningen. LÄS MER
25. Att bygga ett varumärke med hållbarhet? : En studie om hur underleverantörer inom byggbranschen bygger varumärke
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : Varumärken inom B2B börjar få allt större uppmärksamhet bland forskare och företag i takt med att det uppmärksammats att varumärken har betydelse inom B2B-kontexter. Varumärket är ett av få sätt att differentiera sig på konkurrensintensiva marknader och kan medföra fördelar som en ökad kundlojalitet, premiumpriser och en ökad möjlighet att nå nya marknader. LÄS MER