Sökning: "företagsekonomi marknadskommunikation"

Visar resultat 6 - 10 av 46 uppsatser innehållade orden företagsekonomi marknadskommunikation.

  1. 6. Kom snart tillbaka! : En analys av hur företag kan arbeta för att stärka sin varumärkeskännedom i svåra tider

    Magister-uppsats, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Julia Algotsson; [2021]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie var att analysera arbetsprocessen vid framtagning av marknadskommunikation, som syftar till att stärka varumärkeskännedomen när företaget är begränsad med en liten budget. Detta var ett aktuellt forskningsområde då företag, inte minst under Corona-pandemin, ibland genomgår kriser där marknadsbudgeten reduceras. LÄS MER

  2. 7. Individanpassade annonser : Ett hot mot integriteten eller ett fungerande koncept inom fastighetsmäklarbranschen?

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Avdelningen för företagsekonomi

    Författare :Jennie Elofsson; Ida Juhlin; [2021]
    Nyckelord :Consumers; marketing; personalized ads; privacy; real estate agents; residential properties.; Bostadsobjekt; fastighetsmäklare; individanpassade annonser; marknadskommunikation; integritet; konsumenter; marknadsföring.;

    Sammanfattning : In recent years, personalized marketing has developed and the use of it has become more common in social media in Sweden. It has also increased as a preferred marketing method within the real estate industry after seeing how successful it has been in other industries. LÄS MER

  3. 8. Vill du bli medlem? : En kvantitativ studie om studenters köpintentioner gentemot Mälardalens studentkår.

    Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Jonathan Vahlkvist; Max Gren; [2020]
    Nyckelord :Trust commitment; Mälardalens studentkår; purchase intentions; communication strategy; attitude; Förtroende; engagemang; Mälardalens studentkår; köpintentioner; kommunikationsstrategi; attityd;

    Sammanfattning : SAMMANFATTNING Datum: 2020-06-07 Nivå: Kandidatuppsats i företagsekonomi, 15 hp Institution: Akademin för Ekonomi, Samhälle och Teknik, Mälardalens högskola Författare: Jonathan Vahlkvist – (97/12/20) Max Gren – (94/02/02) Titel: Vet du ens om att jag finns? – En utredning av studentkårens marknadskommunikation. Handledare: Aswo Safari Nyckelord: Förtroende, engagemang, Mälardalens studentkår, köpintentioner, kommunikationsstrategi, attityd Frågeställning: Vilka faktorer påverkar studenters framtida köpintentioner gentemot studentkåren? Avgränsningar: Faktorer: attityd, engagemang, förtroende, kommunikationsstrategi. LÄS MER

  4. 9. Marknadsföring och barn i en digitaliserad värld : En undersökning av förmyndares attityder gentemot företag

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Dennis Schmuck; Nivin Shaker; [2020]
    Nyckelord :Marketing; Children; Guardians; Digital media; Responsibility; Marknadsföring; Barn; Vårdnadshavare; Digital media; Ansvar;

    Sammanfattning : Marketing towards children has long been a controversial subject and with the arrival of digital media, the opportunities for companies has grown greater. This has, according to many, led to an escalation of the amount of marketing that reaches children and led to increasing concern from guardians over their well-being. LÄS MER

  5. 10. Varför provokativ marknadsföring? : En studie om varför företag använder sig av provokativ marknadsföring

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Arsam Kouravand Takht Sabzi; Habeeb Faye; [2020]
    Nyckelord :Provokativ marknadsföring; provocerande marknadsföring; provocative marketing; marknadskommunikation; varumärkesidentitet; Corporate social responsibility;

    Sammanfattning : This bachelor thesis aims to increase the knowledge of why companies use provocative marketing. To do so, theories that are relevant to the study have been useful, which later arose in relation to opinions of specialists in the subject of marketing. LÄS MER