Sökning: "företagsekonomi marknadskommunikation"

Visar resultat 11 - 15 av 46 uppsatser innehållade orden företagsekonomi marknadskommunikation.

  1. 11. Sharing is caring : En kvalitativ studie om hur företag inom den svenska modeindustrin kommunicerar CSR på sociala medier

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Therese Marklund; Amanda Persson; [2019]
    Nyckelord :CSR-kommunikation; modeindustrin; sociala medier; tvåvägskommunikation; kommunikationsverktyg;

    Sammanfattning : Modeindustrin står inför stora utmaningar som kräver en omställning till hållbara konsumtions- och produktionsmönster. Modeindustrin är en industri som kräver otroliga mängder resurser samt har en negativ påverkan på både klimatet och människan. LÄS MER

  2. 12. Resan utan slut : En kvalitativ studie av CSR hos Sveriges tre ledande researrangörer

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för ekonomi, teknik och naturvetenskap

    Författare :Anna Göthe; Frida Gustafsson; [2019]
    Nyckelord :Corporate Social Responsibility; CSR; Resebranschen; Företagsekonomi; Strategi; Kommunikation; Marknadsföring;

    Sammanfattning : Teoretiskt bidrag :En aktuell inblick i -och analys av CSR-frågan och dess roll i resebranschens föränderlighet. Problemformulering: Huvudfråga: Vilken roll har de valda företagen i CSR-frågans -och resebranschens föränderlighet? Underfråga: Hur integreras CSR i verksamheten hos tre ledande företag i den svenska paket -och charterresebranschen, sett till strategi och kommunikation? Syfte: Syftet med uppsatsen är att, i en föränderlig bransch, ge aktuellt empiriskt stöd till -och utveckla tidigare beprövade teorier om strategi och kommunikation av CSR och på så vis även utgöra en grund för vidare forskning i frågan. LÄS MER

  3. 13. Influencer Marketing: När gränsen mellan rekommendation och reklam suddas ut : En studie om hur Influencer Marketing påverkar konsumenters köpprocess

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Julia Hellerstedt; Emina Mujkanovic; [2018]
    Nyckelord :Influencer Marketing; influencers; social media; Influencer Marketing; influencers; sociala medier;

    Sammanfattning : Bakgrund Konsumenters förtroende för traditionella marknadskommunikationer sjunker. Företag försöker därför hitta nya sätt att nå fram till konsumenter. En marknadskommunikation som vuxit fram till följd av detta är Influencer Marketing, vilken innebär att inflytelserika individer influerar människor på sociala medier. LÄS MER

  4. 14. Normkreativ reklamfilm ”Det är såhär reklam bör vara” : En kvalitativ studie om konsumenters uppfattning av normkreativ reklamfilm

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Naida Čaušević; Frida Hyensjö; [2017]
    Nyckelord :Market communications; commercials; norm creativity; brands; corporate social responsibility; Marknadskommunikation; reklamfilm; normkreativitet; varumärken; samhällsansvar;

    Sammanfattning : Purpose: The purpose of the study is to identify how norm creativity in commercials is perceived by consumers and how it affects their perception of a brand. Theoretical Framework: The theoretical framework for the study consists of theories of market communication, the advertising industry and brands. LÄS MER

  5. 15. Resan mot den virtuella verkligheten : En multipel fallstudie av den virtuella verklighetens påverkan på varumärkesimagen inom bilindustrin

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Niklas Jehrlander; Max Pettersson; [2017]
    Nyckelord :Virtual reality; Brand image; Brand identity; Audi; Volvo Cars; Market communication; Positioning; Segmentation; Virtual reality; Varumärkesimage; Varumärkesidentitet; Audi; Volvo Cars; Marknadskommunikation; Positionering; Segmentering.;

    Sammanfattning : Purpose The purpose of this study is to investigate how companies can use VR-commercials and commercials to influence brand image. Furthermore, the purpose is to identify which factors in these medias that affect brand image as well as account for the differences between these two medias. LÄS MER