Sökning: "företagsekonomi marknadskommunikation"
Visar resultat 16 - 20 av 46 uppsatser innehållade orden företagsekonomi marknadskommunikation.
16. Normbrytande reklam idag : Ett branschperspektiv
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : Syfte: Syftet är att identifiera hur normbrytande reklam används som verktyg i företags marknadskommunikation. Som en del i syftet undersöks även vilka konsekvenser detta får för företag och dess kunder. Metod: För att uppfylla syftet genomfördes studien med en kvalitativ forskningsstrategi där fenomenologi tillämpades. LÄS MER
17. Vad är egentligen marknadskommunikation? : En teorigranskande studie genom en begreppsutvecklande case study
Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Forskning inom marknadskommunikation har traditionellt varit beläget inom den företagsekonomiska disciplinen med fokus på hur företag kommunicerar med sina kunder. Men marknadskommunikation som område innefattar även andra kommunikativa processer vilka berörs inom den medie- och kommunikationsvetenskapliga forskningen, men som inte definieras som marknadskommunikation. LÄS MER
18. Tittarens medvetenhet kring influencers samarbete med företag : En kvalitativ receptionsanalys om kommentarer gällande PR Hauls och sponsrat material på Youtube
Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Denna kvalitativa studie undersöker kommentarsfälten till fyra olika videoklipp på Youtube innehållande sponsrat material och PR hauls. Studien lyfter fram begrepp som opinionsbildare och opinionssökare samt beskriver förhållandet mellan dessa ur ett historiskt perspektiv. LÄS MER
19. Professionella idrottares kommunikation via sociala medier
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/FöretagsekonomiSammanfattning : De flesta professionella idrottare har förstått hur viktigt sociala medier har blivit för att bygga en stark image för sitt personliga varumärke. Få vet dock hur de ska gå till väga för att lyckas med detta. LÄS MER
20. Mirror mirror on the wall, will sponsorship help my brand equity grow tall? : Hur konsumenter uppfattar ett varumärke vid sponsring
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/FöretagsekonomiSammanfattning : Syfte Syftet med denna studie är att undersöka hur sponsring påverkar konsumenters uppfattning av ett varumärke. Metod Genom ett deduktivt synsätt har litteratur och vetenskapliga artiklar analyserats för att skapa en översikt av tidigare forskning. LÄS MER