Sökning: "provocative marketing"

Visar resultat 1 - 5 av 14 uppsatser innehållade orden provocative marketing.

  1. 1. All publicitet är bra publicitet, eller?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Frida Rödin; Anna Assarsson; [2023]
    Nyckelord :Brand communication; provocative marketing; attitudes; behaviours; brand equity; brand relationship; consumers; Social Sciences;

    Sammanfattning : Denna studie syftar till att bidra till en bredare bild av varumärkeskommunikation med fokus på sambandet mellan provokativ marknadsföring samt attityder och beteenden. Frågeställningarna är utformade för att undersöka potentiella konsumenters upplevelser av provokativ marknadsföring och hur de talar om det i förhållande till varumärket. LÄS MER

  2. 2. Provokativ marknadsföring : En studie om unga vuxnas attityder gentemot provokativ marknadsföring på sociala medier

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälle

    Författare :Shrivan Mato; Jennifer Orrgårde; [2023]
    Nyckelord :Provocative marketing; Influencer; Word of mouth; eWOM; social media; shocking marketing; young adult’s attitudes; Provokativ marknadsföring; Influenser; Word of mouth; eWOM; Sociala medier; Chockerande marknadsföring; unga vuxnas attityder;

    Sammanfattning : Bakgrund Digitaliseringen har kommit långt och samhället behöver anpassa sig efter dess utveckling. Idagsläget finns det olika typer av reklam som framhävs på olika sätt. På 1990-talet användes provokativ marknadsföring på ett annat sätt i jämförelse med dagsläget. LÄS MER

  3. 3. Varför provokativ marknadsföring? : En studie om varför företag använder sig av provokativ marknadsföring

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Arsam Kouravand Takht Sabzi; Habeeb Faye; [2020]
    Nyckelord :Provokativ marknadsföring; provocerande marknadsföring; provocative marketing; marknadskommunikation; varumärkesidentitet; Corporate social responsibility;

    Sammanfattning : This bachelor thesis aims to increase the knowledge of why companies use provocative marketing. To do so, theories that are relevant to the study have been useful, which later arose in relation to opinions of specialists in the subject of marketing. LÄS MER

  4. 4. Responsivitet i sociala medier : En kvalitativ studie av interaktion på sociala medier kopplat till Suitsupplys kampanj "Toy boys"

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Filip Tornakull; [2018]
    Nyckelord :Interaction; social media; provocative marketing; and social positioning;

    Sammanfattning : The purpose with this thesis has been to see how interaction due to a campaign that led to reactions can be a trigger for individuals making comments and responding on social media. To see how interaction on a campaign that brought up reactions between individualsunfamiliar with each other. To see which positions that can be discovered. LÄS MER

  5. 5. Effects of textual and visual information in social media on international students’ choice of study destination : A qualitative study on how forms of information in social media affect international students’ decision-making with regards to the choice of study destination

    Master-uppsats, Stockholms universitet/Marknadsföring

    Författare :Niloofar Moltaji; [2018]
    Nyckelord :Social media; international students; visual and textual information; conscious and subconscious; decision-making;

    Sammanfattning : Social media has become an important tool for communication and marketing, and proper use of visual and textual information is very influential in social media marketing. Research has gone a long way explaining how information content significantly influences decision-making, however, it still lacks the knowledge about how different forms of information (such as textual, visual and audio-visual) in social media affects decision-making. LÄS MER