Sökning: "förstapersonsvy"

Hittade 4 uppsatser innehållade ordet förstapersonsvy.

  1. 1. Outlines Around Targets in First Person Shooter Games and How They Affect Accuracy for Players

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för programvaruteknik

    Författare :Peter Meunier; [2020]
    Nyckelord :Outlines; First Person Shooter Games; Accuracy; Pre-attentive Processing; Visual illusions; Outlines; Skjutspel ur Förstapersonsvy; Träffsäkerhet; Undermedveten Uppmärksamhet; Visuella illusioner;

    Sammanfattning : Background. Visualizations are used in games to help players find and complete objectives, such as shooting all enemies or finding the hidden treasure. Different methods to do this involve outlines of various colors as well as markers floating above targets. LÄS MER

  2. 2. Avatarens uppenbara skicklighet och dess inflytande på spelaren : En studie på Proteus-effekten genom FPS-animation

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Steven Ekbrand; [2019]
    Nyckelord :Proteus-effekten; Kroppsspråk; Animation; Prestation; Förstapersonsvy;

    Sammanfattning : Denna studie har sin grund i begreppet Proteus-effekten (Yee & Bailenson 2007). I artikeln finner författarna att digitala avatarers utseende påverkar våra interaktioner i den virtuella miljön. I stället för avatarens påverkan på interaktioner undersöks i den här studien dess påverkan på prestation. LÄS MER

  3. 3. TECKENSPRÅK OCH SPEL : Upplevelse av teckenspråk i förstapersonsvy

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Karl Lindblom; [2018]
    Nyckelord :Swedish sign language; Camera Perspective; computer games; 3D animation; Svenskt teckenspråk; Kameraperspektiv; Datorspel; 3D animation;

    Sammanfattning : Detta arbete undersöker hur animerat teckenspråk upplevs inom förstapersonsperspektiv i spel för svenska teckenspråksanvändare. Studien är inspirerad av en liknande undersökning av Kerstin Liliedahl (2017). LÄS MER

  4. 4. Z Excursion : Spel-bidrag till Swedish Game Awards

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för naturvetenskap och teknik

    Författare :Tobias Nylin; [2012]
    Nyckelord :3D; Retro graphics; game; video game; game development; Swedish Game Awards; SGA; Platformer; Platform Game; Side Scroller; First Person Platformer; First Person Shooter; Retro grafik; retrografik; spel; tv-spel; spelutveckling; plattformsspel; förstapersonsvy; förstapersonsskjutare; 3D; Swedish Game Awards; SGA; Side Scroller; First Person Platformer; First Person Shooter; st Person View; FPS; XNA; Xbox 360; Z Excursion;

    Sammanfattning : This report describes my degree project. For my degree project I made a demo for a game idea that I've developed, and implemented for use with Xbox 360. The idea was about converting the feeling and gameplay of old 2D side-scrolling platform games into 3D, viewed from a first-person perspective. LÄS MER