Sökning: "filippa k csr"
Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden filippa k csr.
1. Kommuniktation av CSR : En kvalitativ studie av CSR-kommunikation och CSR- strategier inom den svenska modebranschen
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Kulturgeografiska institutionenSammanfattning : Hedén, W. 2016. Kommunikation av CSR. LÄS MER
2. Alone we are strong, together we are stronger - a qualitative comparison of four Swedish fashion companies' work with Corporate Social Responsibility
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : .... LÄS MER
3. Att prata CSR : - En studie av hur företag kommunicerar om CSR till anställda, investerare/ägare och NGO:s
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Begreppet Corporate Social Responsibility (CSR) har vuxit sig stort på senare tid och kan ha positiva effekter på företags verksamhet och samhället i stort. För att företag ska kunna nyttja de positiva följderna med ett CSR-arbete är kommunikationen till intressenterna central. LÄS MER
4. ...And who sewed your clothes? : Alienation in the time of division of labour – A Marxist analysis on two contemporary Swedish fashion brands
Magister-uppsats, Centrum för modevetenskapSammanfattning : This thesis deals with questions of Marx’s concept of alienation in regards to the semi-aware state of it in contemporary society. In the fashion industry, one of the most globalised businesses, the supply chains are getting larger, tasks are being outsourced and labour is divided on several dozens of workers involved, relationships are socially and geographically dispersed. LÄS MER
5. Vilka faktorer är viktiga för att företagens samhällsansvar ska ge långsiktig överlevnad? : En studie av tre svenska modeföretag
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för ekonomi och företagandeSammanfattning : Företagens samhällsansvar är ett socialt fenomen, som blivit viktigare allteftersom konkurrensen på marknaden ökat. Detta medför att företagen måste utveckla strategier och förändra affärsidéer för att överleva på den framtida marknaden. LÄS MER