Sökning: "fundamental values and fostering Education"
Hittade 5 uppsatser innehållade orden fundamental values and fostering Education.
1. "Hellre en värld med empatiska än högpresterande medmänniskor" : En intervjustudie om hur lärare arbetar med värdegrundsuppdraget i samhällskunskapsämnet
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikationSammanfattning : Värdegrundsuppdraget är ett av skolans huvuduppdrag och syftar till att fostra goda demokratiska medborgare. Elever ska inom samhällskunskapsämnet ges möjlighet att inhämta värden som främjar ett samhälle med demokratiska processer, acceptans för varandras olikheter och inkludering i beslutsfattanden. LÄS MER
2. Från ett tomt ark till en god demokratisk medborgare : En forskningsöversikt om hur samhällskunskapsläraren arbetar med demokratiuppdraget för att fostra elever till goda demokratiska medborgare
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikationSammanfattning : .... LÄS MER
3. Diversity is best : A literary analysis of how Mark Haddon’s “The Curious Incident of the Dog in the Night-Time” may promote understanding and awareness towards the social construct of neurodiversity
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för språk (SPR)Sammanfattning : This essay investigates how the first person narrative of Mark Haddon’s neurodiverse protagonist in The Curious Incident of the Dog in the Night-Time raises awareness for the complexity of neurodiversity in relation to a neurotypical society. This has been done by applying the critical lens of Disability Studies and Disability Studies in Education to explain how disability is a concept of social and cultural construct. LÄS MER
4. The young adult and “värdegrund”:A study of the English subject’s possibilities to educate the society of tomorrow
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskapSammanfattning : In 1993, the Swedish National Agency for Education, Skolverket, coined and implemented the so-called collective morals mission, or “värdegrundsuppdraget,” which subsequently led up to the publication of a new national syllabus for upper-secondary school, LPF94. The collective morals mission constituted the values to be taught in Swedish schools and also positioned the Swedish school system ideologically. LÄS MER
5. Jakten på den moraliska kompassen : En kvalitativ studie om implementeringen av skolans grundläggande värden inom ämnet idrott och hälsa
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Gymnastik- och idrottshögskolan, GIH/Institutionen för idrotts- och hälsovetenskapSammanfattning : Aim The purpose of this study isthat, from a student perspective, study how the implementation of the school's core values based curriculum context is experienced in school activities and the context of physical education. How do the students perceive the basic moral values in school activities and more specifically in physical education? Is there ethical aspects of physical education that can be linked to students' moral fostering and if so, how? Method The study's methodological approach is hermeneutic and data collection is therefor equalitative in nature. LÄS MER