Sökning: "generation y och marknadsföring"

Visar resultat 21 - 25 av 52 uppsatser innehållade orden generation y och marknadsföring.

  1. 21. Have You Chatted with Your Future AI Overlords Today? An exploratory study of how people interpret the adoption of Artificial Intelligence

    D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för företagande och ledning; Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Chad Gore; Kushtrim Spahiu; [2018]
    Nyckelord :Artificial Intelligence AI ; Technology Adoption; Technological Frames of Reference TFR ; Chatbot; Information Systems IS ;

    Sammanfattning : The majority of the world is affected by Artificial Intelligence (AI) technology on a daily basis. As AI spreads and becomes more pervasive in their lives, people are trying to interpret its meaning and scope. Our thesis explores a previously neglected area of literature surrounding the adoption and acceptance of AI-based technology. LÄS MER

  2. 22. “Varför följer du influencers?” : En kvalitativ studie om generation X och Ys inställning till influencers på Instagram.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Jennifer Gabre; Fanny Johansson; [2018]
    Nyckelord :Social media; Influencers; Instagram; Generation X; Generation Y; Influencer marketing; Sociala medier; Influencers; Instagram; Generation X; Generation Y; Influencer marketing;

    Sammanfattning : Internet och sociala medier upptar idag en stor del av många människors liv. Detta tillvägagångssätt att kommunicera är, sett från ett historiskt perspektiv, ett nytt fenomen vilket medför att antalet användare av sociala medier mellan olika generationer varierar. LÄS MER

  3. 23. Den nakna sanningen : En kvalitativ studie om vad generation y anser om algoritmers inflytande i det digitala samhället

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Gabriella Rainea; Fanny Sundquist; [2018]
    Nyckelord :Digital marknadsföring; individanpassad marknadsföring; varumärkesimage; alogrimter; integritet; generation y;

    Sammanfattning :                     Syfte: Denna uppsats syftar till att undersöka vad generation y anser om algoritmers inflytande på det informationsflöde som når individer genom sociala medier och andra digitala kommunikationsplattformar. Metod: Uppsatsen är utformad utifrån en kvalitativ forskningsmetod, som grundar sig i ett abduktivt arbetssätt, vilket kan beskriver som ett växelspel mellan deduktiv och induktiv ansats. LÄS MER

  4. 24. Viljan att närma sig framtida reklam

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Amanda Schultz; David Elofsson; Oskar Åkerstrand; [2018]
    Nyckelord :Reklamkapital; viljan att närma sig reklam; reklaminställning; informativ och underhållande reklam; Generation Y; Business and Economics;

    Sammanfattning : Titel: Viljan att närma sig Seminariedatum: 2018-06-01 Ämne/kurs: FEKH29, Företagsekonomi: Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå, 15hp. Författare: David Elofsson, Amanda Schultz, Oskar Åkerstrand, Handledare: Jens Hultman Nyckelord: Reklamkapital, viljan att närma sig reklam, reklaminställning, informativ och underhållande reklam, Generation Y Syfte: Syftet med denna uppsats är att genom en kvantitativ studie undersöka vilka faktorer som i störst utsträckning påverkar Generation Y:s vilja att närma sig reklam, och hur marknadsförare därigenom kan effektivisera sina reklaminsatser. LÄS MER

  5. 25. Att använda storytelling i reklamfilm - bra eller dåligt? : Unga konsumenters uppfattning av reklamfilm med storytelling

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Johanna Larsson; Rebecca Parwén; [2018]
    Nyckelord :Marketing; consumer; commercial; storytelling; consumer perception; Marknadsföring; konsument; reklamfilm; storytelling; konsumentuppfattning;

    Sammanfattning : Storytelling är ett sätt att utforma reklam på där en historia berättas i syfte att förbättra konsumenters uppfattning av ett företag eller varumärke. Storytelling möjliggör för företag att skapa en helhetsbild av sitt koncept, gestalta sitt varumärke och ge sina konsumenter en upplevelse. LÄS MER