Sökning: "generation y och marknadsföring"
Visar resultat 16 - 20 av 52 uppsatser innehållade orden generation y och marknadsföring.
16. Hållbar marknadsföring inom svenska modeföretag : En utforskande studie om dess påverkan på konsumenters förtroende
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Företag verksamma inom modebranschen har idag en stor förväntan från omvärlden att agera hållbart i de handlingar de genomför. De senaste åren har kunskapen från konsumenterna ökat gällande de globala hållbara problemen inom de sociala, ekonomiska och ekologiska sektionerna. LÄS MER
17. Kommunikationseffekter från reklam om konsumtionslån : Skillnader utifrån generationstillhörighet
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagandeSammanfattning : Bakgrund: Tidigare studier indikerar på en attitydförändring till konsumtionslån, där konsumtionslån blir en allt mer socialt accepterad lösning. Det vittnas även om att mängden konsumtionslån har ökat de senaste åren. LÄS MER
18. Konsumentattityder till miljömärkningar vid köp av kläder hos medlemmar av generationerna Y och Z
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : As a consequence from the negative impact on the envirionment and many consumers growing lack of confidence for fashion industry companies, increasing demand for transparency in sustainability has developed during the last years. This is stated by the generations Y and Z. LÄS MER
19. Influencer Marketings påverkan på millennials etiska klädkonsumtion.
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : Digitaliseringen inom marknadsföring har resulterat i att företagen numera lägger stor vikt vid att synas på sociala medier, vilket gett upphov till en omfattande användning av Influencer Marketing. Detta används särskilt effektivt vid marknadsföring av kläder mot målgruppen millennials, via Instagram. LÄS MER
20. "Det är bara käbbel!" : En kvalitativ studie om hur politiska partier kan skapa förtroende hos Generation Y genom marknadskommunikation.
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Syfte: Studiens syfte är att undersöka hur politiska partier kan skapa förtroende hos Generation Y genom marknadskommunikation. Metod: Uppsatsen är utformad med en kvalitativ forskningsmetod och den empiriska insamlingen grundar sig i åtta semistrukturerade intervjuer. Studien baseras på ett växelspel mellan deduktiv och induktiv ansats. LÄS MER