Sökning: "handlingsmöjligheter"
Visar resultat 1 - 5 av 52 uppsatser innehållade ordet handlingsmöjligheter.
1. Den tredje pedagogen : En studie om utformningen av tillgängliga pedagogiska lärmiljöer i förskolan
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för beteendevetenskap och lärandeSammanfattning : Syftet med vår kvalitativa studie är att undersöka några förskollärares resonemang kring arbetet med lärmiljöers utformning, samt studera lärmiljöer ur ett tillgänglighetsperspektiv. Genom semi-strukturerade intervjuer med verksamma pedagoger och observationer på deras respektive avdelningar kunde datamaterial samlas in. LÄS MER
2. Mellanledarskap i förskolan : En intervjustudie om mellanledares uppfattningar av uppdraget
Master-uppsats, Högskolan i Gävle/UtbildningsvetenskapSammanfattning : Ett ökat intresse för distribuerat ledarskap syns inom utbildningssammanhang och den mellanledande rollen ökar inom svenska förskola. Ledarskap ses som en viktig aspekt för verksamhetsutveckling och mellanledaren har en unik position i verksamheten, med koppling både till ledning och till kärnverksamheten. LÄS MER
3. I gränslandet mellan försvarsåtgärder och försvarsliknande åtgärder : En analys av målbolagsstyrelsens möjligheter att vidta åtgärder i samband med offentliga uppköpserbjudanden
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Uppsala universitet/Juridiska institutionenSammanfattning : .... LÄS MER
4. Behandling av personuppgifter och integritetsparadoxen
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Syftet med denna uppsats är att undersöka det rättighetsskydd som finns kring behandling av personuppgifter, och på vilka grunder denna behandling får ske. En fråga som ställs är om rättighetsskyddet bemöter de problem som uppkommer mot bakgrund av den integritetsparadox som observerats mellan användares oro över hur deras personuppgifter hanteras och den brist på åtgärder de utför för att skydda samma data. LÄS MER
5. Att upptäcka och erövra sitt tillgängliga frirum
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik och specialpedagogikSammanfattning : Syfte: Studien hade som syfte att synliggöra hur resultaten av de nationella kartläggningsmaterialen och bedömningsstöden i taluppfattning användes och följdes upp i matematikundervisningen i förskoleklass och årskurs 1 på tre olika skolor. Ett särskilt sökljus riktades mot framgångsfaktorer för en likvärdig och tidig matematikundervisning. LÄS MER