Sökning: "hur upplever avancerad nivå"

Visar resultat 1 - 5 av 21 uppsatser innehållade orden hur upplever avancerad nivå.

  1. 1. Elevers uppfattning om hur idrottslärare jobbar med motivation inom ämnet idrott & hälsa : En intervjustudie på avancerad nivå

    Magister-uppsats, Gymnastik- och idrottshögskolan, GIH/Institutionen för rörelse, kultur och samhälle

    Författare :André Lopez; Anton Mårtensson; [2022]
    Nyckelord :SDT; Motivation in education; Motivation;

    Sammanfattning : Denna studie utgår från frågeställningen hur upplever gymnasieelever att lärarna i idrott och hälsa arbetar med motivation i sin undervisning? Syfte Studiens syfte är undersöka hur elever som går sista året på gymnasiet upplever att deras lärare arbetar med motivation under lektionerna i den vardagliga skolverksamheten. För att besvara frågeställningen användes följande underfrågor; Vad motiverar eleverna i ämnet idrott och hälsa? Tror eleverna själva att det går att motivera alla elever i skolan? Tror eleverna att det är ett medvetet eller omedvetet arbete med motivation från lärarna? Upplever eleverna ämnet idrott och hälsa som motiverande?   Metod Studien är av en kvalitativ ansats. LÄS MER

  2. 2. "När man lägger på hi-haten får man lära om sig": En kvalitativ studie som prövar ett nytt material inom linjärt trumspel

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Musikhögskolan i Malmö

    Författare :Kristian Lindberg; Fred Kennberg; Victor Morand; [2022]
    Nyckelord :Instrumentalövning; Linjärt trumspel; Lustfylld övning; Musikpedagogik; Trummaterial; Övningsmotivation; Utbildningsvetenskap; Instrument practice; Joyful practice; Linear drumming; Music pedagogy; Practice motivation; Teaching material; Educational science; Music education; Performing Arts; Social Sciences;

    Sammanfattning : The inspiration to design our own teaching material came from a musical meeting where we expressed an interest in linear drumming. The ambition for the actual creation was based on the lack of a material for drummers at an intermediate level to a more advanced level in linear drumming. LÄS MER

  3. 3. Matematiklärarens arbete med matematikens ämnesspecifika språk

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Sofia Jönsson; [2022]
    Nyckelord :Kommunikation; Matematik och Ämnesspecifikt språk;

    Sammanfattning : Under senare tid har språk blivit ett allt större fokusområde när det kommer till inlärning. Forskning säger att det inte räcker med kunskap om matematik för att lära ut matematik. Lärare behöver också en förmåga att kommunicera ämnet till elever på ett sätt som möjliggör lärande. LÄS MER

  4. 4. Konsten att ge kostråd vid ileostomi : En enkätstudie gällande den självupplevda förmågan att kunna ge kostråd till personer med ileostomi bland undersköterskor och sjuksköterskor inom stomivård

    Magister-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kost- och måltidsvetenskap

    Författare :Robin Järnmark; [2022]
    Nyckelord :Diet; Nutrition; Dietary Services; Ostomy; Ileostomy; Nursing Care; Nurse; Nursing assistant; Health Education; Kost; Nutrition; Kostråd; Stomi; Ileostomi; Omvårdnad; Sjuksköterska; Undersköterska; Vårdutbildning;

    Sammanfattning : Bakgrund Tidigare forskning inom stomivård har visat att vårdpersonal känner osäkerhet kring vilka kostråd som bör tillämpas. Samtidigt upplever många stomiopererade att de får för lite råd kring kosten och att råden de får ofta är förvirrande och motstridiga. LÄS MER

  5. 5. Säker vård vid byte av vårdnivå : hur sjuksköterskan på vårdavdelning upplever förflyttning av patient från intensivvårdsavdelning till vårdavdelning.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan Väst/Avdelningen för omvårdnad - avancerad nivå

    Författare :Jolanta Guldberg; Anna Lind Härle; [2020]
    Nyckelord :experience; handover; ICU; nurse; patient safety; transfer; Förflyttning; IVA; patientsäkerhet; sjuksköterska; upplevelser; överlämning.;

    Sammanfattning : Intensivvårdsplatserna är få och behövs till de mest kritisk sjuka. Patienten på intensivvårdsavdelningen (IVA) är kontinuerligt övervakad och personalen är ständigt nära. På vårdavdelningen lämnas patienten ensam i större utsträckning då färre personal vårdar fler patienter. LÄS MER