Sökning: "identity-creating"
Visar resultat 1 - 5 av 24 uppsatser innehållade ordet identity-creating.
1. Ingen vill missa en bra berättelse : En analys av tre organisationers strategiska identitetsskapande berättande
Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och ITSammanfattning : The purpose of this paper is to create a deeper understanding of how organizations can create and recreate their identity through strategic storytelling on their website. The study focuses on the work of three Swedish organizations (IKEA Sweden, Klippan municipality and Luleå University of Technology) with strategic storytelling in their identity-creating communication. LÄS MER
2. Vad ligger bakom valet? : En kvalitativ studie om hur föräldrar motiverar valet och bortvalet av en segregerad grundskola i en medelstor stad
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för samhällsstudier (SS)Sammanfattning : The purpose of the study is to create an understanding of the continued stratification within the school in relation to the school choice. Through understanding parents' motives behind choice and non-choice of a segregated school and differences between those motives. LÄS MER
3. Att iscensätta en dynasti : Om smycken i Elisabet Vasas hemgift 1581
Master-uppsats, Uppsala universitet/Konstvetenskapliga institutionenSammanfattning : On May 7, 1581, Elisabet Vasa, Princess of Sweden, married Duke Kristoffer of Mecklenburg. The Princess was equipped with a large dowry and, by Swedish standards, an extensive collection of objects, including jewellery. LÄS MER
4. PROTOTYPISK LEDARSKAPSSTIL I ÖREBRO KOMMUN : Hur kan en podcast stärka bilden av en prototypisk ledare som är konstruerad ur ett top-down perspektiv?
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskapSammanfattning : This qualitative study aims to gain an understanding of how different identity-creating attributes can contribute to create a prototypical leadership style. To achieve the purpose of the study a conversation analysis of the material is performed. LÄS MER
5. Secondhand i första hand
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : Denna studie har sitt främsta syfte att med hjälp av Theory of Planned Behavior (TpB) undersöka befintliga användares intention att vara lojal via secondhand-appar. Vidare undersöks intentionen i relation till den adderade faktorn identitetsskapande community utifrån tidigare forskning och teorier. LÄS MER