Sökning: "incentive to learn"

Visar resultat 1 - 5 av 28 uppsatser innehållade orden incentive to learn.

  1. 1. Belöningssystem och inre motivation inom bemanningsbranschen : En studie om hur belöningssystem påverkar den inre motivationen hos anställda i två olika bemanningsföretag

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Simon Melkemichel; Filip Filiposki; [2023]
    Nyckelord :Inre motivation; Belöningssystem; Incitament; Monetär; Icke-Monetär; Self-Determination Theory SDT ; Autonomi;

    Sammanfattning : Datum: 2023-05-30 för slutseminarium Titel: Belöningssystem och inre motivation inom bemanningsbranschen - En studie om hur belöningssystem påverkar den inre motivationen hos anställda i två olika bemanningsföretag Författare: Simon Melkemichel & Filip Filiposki Nivå: C-nivå Kandidatuppsats i företagsekonomi, 15 hp Institution: Akademin för Ekonomi, Samhälle och Teknik, Mälardalens Universitet Nyckelord: Inre motivation, Belöningssystem, Incitament, Monetär, Icke-Monetär, Self-Determination Theory (SDT), Autonomi Bakgrund: Bemanningsbranschen i Sverige startade med "Stockholms Stenografservice" år 1953 och kämpade mot arbetsförmedlingsmonopolet för att bedriva verksamheten. Avreglering av branschen skedde till slut år 1993. LÄS MER

  2. 2. Att lära eller inte lära mer om digital kompetens

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, KTH/Lärande

    Författare :Moa-Kajsa Lilja; Ann-Catrin Lindkvist; [2022]
    Nyckelord :Digital competence; digital literacy; workplace learning; adult learning meaningful learning; incentives and hindrances; motivation; discussion; dialogue; lifelong learning; Digital kompetens; lärande på arbetsplatsen; fortbildning; meningsfullt lärande; drivkrafter och hinder; motivation; diskussion; dialog; livslångt lärande;

    Sammanfattning : I denna studie undersöks vilka förmågor och kunskaper inom digital kompetens som anses viktiga på Stena AB samt vilka drivkrafter och hinder som finns för lärande inom digitalkompetens. Syftet är att utvärdera en metod och process för att arbeta med att öka digitalkompetens på företag samt att utröna drivkrafter och hinder som finns för att driva en lärandeprocess inom området. LÄS MER

  3. 3. From short-term profits to long-term value: Incorporating ESG in private equity : A qualitative analysis of ESG implementation into the investment process of Nordic private equity firms

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Wilhelm Kruse; [2022]
    Nyckelord :ESG; Private equity; Impact investing; Regulations; Investment process; Socially Responsible Investments.;

    Sammanfattning : The concept Enviromental, Social and Governance (ESG) has become an issue of growing importance and relevance, with sustainability-related investments soaring in the recent decade. In Sweden, private equity represents a large portion of the capital markets. As a result, private equity is an intriguing case study in developing ESG investments. LÄS MER

  4. 4. Feature extraction from MEG data using self-supervised learning : Investigating contrastive representation learning methods to f ind informative representations

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Wilhelm Ågren; [2022]
    Nyckelord :Machine learning; Deep learning; Self-supervised learning; Cluster analysis; SimCLR; Magnetoencephalography; Partial sleep deprivation; Wavelet transform; Maskininlärning; Djupinlärning; Självövervakad inlärning; Klusteranalys; SimCLR; Magnetoencefalografi; Delvis sömndeprivering; Wavelet transform;

    Sammanfattning : Modern day society is vastly complex, with information and data constantly being posted, shared, and collected everywhere. There is often an abundance of massive amounts of unlabeled data that can not be leveraged in a supervised machine learning context. LÄS MER

  5. 5. Multi Agent Reinforcement Learning for Game Theory : Financial Graphs

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Bryan Yu; [2021]
    Nyckelord :Multi-Agent Reinforcement Learning; Reinforcement Learning; Game Theory; Financial Networks; Financial Graphs; Machine Learning; Financial Graphs; Computational Economics; Multi-Agent Reinforcement Learning; Reinforcement Learning; Game Theory; Financial Networks; Financial Graphs; Machine Learning; Financial Graphs; Computational Economics;

    Sammanfattning : We present the rich research potential at the union of multi agent reinforcement learning (MARL), game theory, and financial graphs. We demonstrate how multiple game theoretic scenarios arise in three node financial graphs with minor modifications. We highlight six scenarios used in this study. LÄS MER