Sökning: "inlärningsstilar språk"

Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden inlärningsstilar språk.

  1. 1. Dans som gestaltande verktyg : En didaktisk modell för språkundervisning med nyanlända

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för konst, kommunikation och lärande

    Författare :Isadora Nyberg Keenan; [2018]
    Nyckelord :Aktionsforskning; Dans; Didaktisk design; Kommunikation; Nyanlända; Språkundervisning;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka på vilka sätt dans kan användas som ett gestaltande verktyg i språkundervisning med nyanlända. Dans som gestaltande verktyg kopplar tillrörelse, form och gestaltning med fokus kring kommunikation. LÄS MER

  2. 2. Informations- och kommunikationsteknik inom Sva : – Fem lärares motivation, teknik och metoder inom IKT

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för språk, litteratur och interkultur

    Författare :Maria Wahlström; [2017]
    Nyckelord :IT; digitalization; information technology; ICT; SFI SAS; teacher; school; education; communication technology; IT; digitalisering; informationsteknik; informationsteknologi; kommunikationsteknik; SFI; lärare; skola; pedagogik; SVA; Svenska som andraspråk;

    Sammanfattning : Syftet med denna intervjustudie är att se hur lärare arbetar med informations- och kommunikationsteknik (IKT) i sin undervisning, inom svenska som andraspråk. Kvalitativa semistrukturerade forskningsintervjuer gjordes med Sva-lärare i Stockholm. LÄS MER

  3. 3. Grammatikundervisning i moderna språk på gymnasiet: varför och hur? Ur ett lärarperspektiv

    Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Virginie Hansson; [2016]
    Nyckelord :grammatikundervisning; grammatisk kompetens; kommunikativ kompetens; undervisning i moderna språk;

    Sammanfattning : Syftet med detta arbete är att reflektera över hur lärarna tänker kring grammatik i undervisningen i moderna språk på gymnasiet. Olika begrepp och teorier inom grammatikundervisning och språkinlärning utgör grunden för denna undersökning som utförs genom kvalitativa samtalsintervjuer av fyra lärare i moderna språk. LÄS MER

  4. 4. Hur påverkar kunskaperna i svenska som modersmål inlärningen av tyska?

    Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Milos Petrovic; [2016]
    Nyckelord :transfer; inlärningsstilar; inlärningstyper; tyskundervisning; ordinlärning;

    Sammanfattning : Det här examensarbetet har som syfte att undersöka hur elevernas kunskaper i svenska som modersmål påverkar inlärningen av tyska som främmande språk. Det belyser också elevernas olika strategier för inlärning av språkliga strukturer i tyskan som inte kan relateras till svenska. LÄS MER

  5. 5. En studie av fyra gymnasieelevers lärstrategier i språkundervisning

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Semir Cehic; [2015]
    Nyckelord :input hypothesis; inlärningsstilar; intelligenstyper; sociokulturella perspektivet; teachability hypothesis; zonen om den närmaste utvecklingen;

    Sammanfattning : Syftet med den här uppsatsen har varit att undersöka fyra gymnasieelevers erfarenheter av språkundervisning i moderna språk.Uppsatsens frågeställningar är:• Hur beskriver eleverna sin språkundervisning?• Vilka strategier använder sig eleverna av vid språkinlärningen?• Vilka teorier kring lärande går att observera i elevernas undervisning? Underlaget till uppsatsen har varit fyra gymnasieelevers utsagor om språkinlärning i form av kvalitativa intervjuer. LÄS MER