Sökning: "insamlingskampanj"

Hittade 3 uppsatser innehållade ordet insamlingskampanj.

  1. 1. Rädda Barnen i förhandling om ansvaret för välfärden : En diskursanalys av den Covid-19-utlösta insatsen #KarmaLemonChallenge

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Svenska/Nordiska språk

    Författare :Sinta Cronquist; [2021]
    Nyckelord :Rädda Barnen; narrativ; förhandling; välfärdsansvar; rättighetsbärare; kritisk diskursanalys; Greimas aktantmodell; icke-statlig organisation; insamlingskampanj; matutdelning;

    Sammanfattning : Denna kandidatuppsats är en undersökning av Rädda Barnens externa kommunikation under tiden för kampanjen #KarmaLemonChallenge som genomfördes under våren 2020, till följd av pandemin Covid-19. Syftet med undersökningen är att analysera vilken syn på ansvaret för välfärden som Rädda Barnen och replikerande aktörer förmedlar under kampanjen. LÄS MER

  2. 2. Vårt blivande herrsortiment finns i din garderob - Att utforma ett kommunikationskoncept som gör fler unga män villiga att donera kläder till second hand

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska högskolan

    Författare :Lina Billman; Rebecka Walfridson; [2020]
    Nyckelord :Kommunikationskoncept; Grafisk Design; Kommunikation; Koncept; Second Hand; Återanvändning; Kläder; Klädinsamling; Miljö; Unga män; Beteendedesign; Välgörenhet; Gerillamarknadsföring; Konceptdesign; Garderobsrensning; Direkt återkoppling; Word-of-mouth;

    Sammanfattning : Textilindustrin är ett stort miljöproblem i dagens samhälle och hög efterfrågan på nyproducerade kläder bidrar till miljöpåverkan. Ett resurseffektivt sätt att vara mer miljövänlig är att återanvända kläder, vilket kan göras genom andrahandsmarknaden. LÄS MER

  3. 3. Glamour, egokickar och lite bistånd : En studie om hur vi blev viktigare än dom andra

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för samhällsvetenskaper, SV

    Författare :Josefine Nilsman; Johanna Olsson; [2011]
    Nyckelord :postkolonialism; orientalism; strategisk kommunikation; vi och dom; diskursanalys; semiotisk analys; Unicef;

    Sammanfattning : Abstrakt Titel:                                               Glamour, egokickar och lite bistånd                                           - En studie om hur vi blev viktigare än dom andra   Författare:                                    Josefine Nilsman & Johanna Olsson   Syfte:                                              Syftet med uppsatsen är att se hur en svensk      biståndskampanj påverkar gestaltningen av vilka vi i västvärlden är och vilka dom andra i utvecklingsländerna är.   Metod:                                           Kritisk diskursanalys och semiotisk analys. LÄS MER