Sökning: "institutionen för reklam och PR"
Visar resultat 1 - 5 av 24 uppsatser innehållade orden institutionen för reklam och PR.
1. Samtalet om normer i reklam 2016 : United Colors of Sweden
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Tiden när man kunde basunera ut reklambudskap till en väntande konsument i tv-soffan är förbi, idag behöver företag etablera relationer med sina kunder och skapa interaktioner på nya sätt. Den här studien ämnar att, med hjälp av relationsmarknadsföringens teorier, undersöka det samtal om normer och representation som kommit till Sveriges reklamklimat. LÄS MER
2. Marabou Black, med avsikt att lura sin publik : En kvalitativ analys av debatten efter vilseledande PR-utövande
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för mediestudierSammanfattning : Den 18 mars 2013 meddelar den folkkära artisten Tommy Nilsson att han byter namn till Black och väljer en mörkare och hårdare image. Reaktionerna låter inte vänta på sig och under dagen går nyheten varm i svensk media. LÄS MER
3. Att hantera olikheter : En studie om hur företags mångfaldsmanagement manifesteras på teamnivå
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : I dagens globaliserade värld, har mångfaldsmanagement vuxit fram som en nödvändighet likväl ett verktyg för att nå konkurrensfördelar. Forskning tyder på att mångfald bidrar till fördelar som kreativitet och bättre problemlösning. LÄS MER
4. Konsumentens upplevelse av interaktiv reklam
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för mediestudierSammanfattning : Tidigare studier påvisar att dagens marknadsföring inte är lika effektiv som förr, och behöver därmed nyanseras. Marknadsförare är på ständig jakt efter nya effektiva sätt att förmedla sina budskap på. En av dessa nya fenomen är interaktiv reklam. LÄS MER
5. En PRessad Framtida Relation
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : Denna studie ämnar att skapa en förståelse för den komplexa relationen mellan journalister och PR-praktiker, genom att undersöka hur journaliststudenter i Skåne uppfattar sina roller som framtida journalister, deras syn på PR, samt journalisti-kens relation till PR. Studien undersöker även vilken roll utbildningen har i skap-andet av journaliststudenternas syn på PR. LÄS MER