Sökning: "intern service betydelse"

Visar resultat 21 - 25 av 32 uppsatser innehållade orden intern service betydelse.

  1. 21. Vägen till Framgång : En studie om viktiga varumärkesstrategier för svenska medelstora företags långsiktiga överlevnad i klädbranschen

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Damla Giray; Bahar Harati; [2011]
    Nyckelord :Medelstora företag; varumärkesstrategier; intern marknadsföring; involvering; relationsmarknadsföring;

    Sammanfattning : Bakgrund: Klädbranschen har växt oerhört mycket genom tiden där bland annat de förändrande modetrenderna har skapat möjligheter för nya aktörer att ta sig in i marknaden. Med svenska globala aktörer som tagit sig in på den svenska klädbranschen tvingas de övriga företagen att utmärka sig för att överleva bland konkurrenterna. LÄS MER

  2. 22. Service-Dominant logic i B2B kontext : Hur skapa mervärde på en eftermarknad

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Handelshögskolan vid Umeå universitet (USBE)

    Författare :Karoline Holmbom; Frida Strindlund; [2011]
    Nyckelord :Service-Dominant Logic; B2B; relationsmarknadsföring; eftermarknad; mervärd; co-creation; process; FLE; varumärke; intern kommunikation; tjänstelandskap;

    Sammanfattning : För att på ett effektivt sätt uppnå konkurrensfördelar på dagens marknad krävs det att företag finner nya strategier för att bli konkurrenskraftiga, en strategi är att verka på en eftermarknad. Företagskunder utgör en mindre marknad och beroendet mellan parterna är större (jämfört med privatkunder) påvisar detta att relationen är en viktig del i en B2B-miljö. LÄS MER

  3. 23. Hörs det bra där bak? : - en kvalitativ studie om den interna kommunikationens utmaningar och vinster hos företag inom service- och tjänstesektorn.

    Kandidat-uppsats, Handelshögskolan vid Umeå universitet

    Författare :Ida Mellberg; Malin Hising; [2009]
    Nyckelord :Intern kommunikation; intern markandsföring; motivation; effektivitet; service- och tjänstesektorn; vinster; utmaningar;

    Sammanfattning :   Frågeformulering: Vilka utmaningar och vinster kan intern kommunikation generera för företag inom service- och tjänstesektorn? Syfte: Huvudsyftet med vår uppsats är att studera och utveckla en förståelse för hur den interna kommunikationen används i praktiken hos företag inom service- och tjänstesektorn. Vårt delsyfte är att upptäcka aspekter som är viktiga att ta i beaktning vid implementering och användandet av intern kommunikation. LÄS MER

  4. 24. Kvalité och kontroll inom revisionsbranschen : spelar det egentligen någon roll?

    Kandidat-uppsats, Sektionen för Hälsa och Samhälle

    Författare :Anna Hellsten; Helena Henningsson; Maria Nilsson; [2009]
    Nyckelord :quality; quality control; auditor; trust; kvalité; kvalitetskontroll; revisor; förtroende;

    Sammanfattning : Audit is a service of society that takes place in the public interest. To guarantee the quality of auditing a quality control is done with predetermined time intervals. LÄS MER

  5. 25. Servive med förhinder : Hur man som butikschef för Systembolaget kan förbättra kundservicen utifrån företagets försäljningsregler

    M1-uppsats, Institutionen för teknik och samhälle

    Författare :Rebecca Nordin; Helena Baltzer; [2009]
    Nyckelord :Service; påverkansmetoder; servicekvalitet;

    Sammanfattning : Denna rapport baseras på en undersökning som går ut på att ta reda på vad man sombutikschef på Systembolaget kan göra för att förbättra kundservicen inom ramarna för despecifika försäljningsregler som företaget måste följa på grund av det monopol påförsäljning av alkoholhaltiga drycker som föreligger.I rapporten tas teorier om servicekvalitet upp där vi bland annat har utgått ifrån tekniskoch funktionell kvalitet, olika teorier om kundservice och personlig service,påverkansmetoder samt teori om organisationens betydelse för servicekvalitet. LÄS MER