Sökning: "intern service betydelse"

Visar resultat 6 - 10 av 32 uppsatser innehållade orden intern service betydelse.

  1. 6. Evaluating Servitization in the Manufacturing Equipment Industry

    Master-uppsats, KTH/Industriell ekonomi och organisation (Inst.)

    Författare :Sofia Samuelsson; [2018]
    Nyckelord :Servitization; PSS; product-service; business model; manufacturing equipment industry; Tjänstefiering; PSS; produkt-tjänst; affärsmodell; tillverkningsindustrin;

    Sammanfattning : In the manufacturing equipment industry, sensors integrated in manufacturing equipment is a prerequisite for higher levels of servitization, such as maintenance and product support services, as the sensors can provide data of equipment usage. In this study, a framework called Evaluation of readiness of servitization has been developed, where manufacturing equipment companies can evaluate whether they benefit from developing new solutions with a higher level of servitization. LÄS MER

  2. 7. Hur motivation omvandlas till framgång : En kvalitativ studie gällande hur frontpersonalen motiveras på IKEA

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Hanna Larsson; Jennica Lennartsson; Julia Olsson; [2018]
    Nyckelord :IKEA; Motivation; Staff; Values; Internal branding; Internal Culture; IKEA; Motivation; Personal; Värdegrund; Internal branding; Intern kultur;

    Sammanfattning : Titel: “Hur motivation omvandlas till framgång” - En kvalitativ studie gällande hur frontpersonalen motiveras på IKEA Författare: Hanna Larsson, Jennica Lennartsson och Julia Olsson Handledare: Leif Rytting Examinator: Miralem Helmefalk Kurs: Kandidatuppsats, 15hp. Företagsekonomi III - Detaljhandel och Service Management. LÄS MER

  3. 8. Säsongsanställda i tjänsteföretag: : En kvalitativ studie i hur företag överför servicekultur till säsongsanställda.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Jessica Währn; [2018]
    Nyckelord :seasonal employment; internal marketing; service management; service culture; säsongsanställda; intern marknadsföring; service management; servicekultur;

    Sammanfattning : Titel: Säsongsanställda i tjänsteföretag: En kvalitativ studie i hur man överför servicekultur till säsongsanställda. Kurs: Företagsekonomi III - detaljhandel och service management, examensarbete (kandidat) – 15hp - VT18 Syfte och forskningsfrågor: Vad har säsongsanställd servicepersonal för betydelse för ett företag i paketresebranschen och hur kan den interna servicekulturen överföras till de säsongsanställda? Följande delsyften har analyserats och klargjorts: 1. LÄS MER

  4. 9. Orderstyrda projekt; rätt material, rätt kvantitet, på rätt plats, vid rätt tillfälle : En fallstudie vid ABB Machines för att uppnå ökad leveranssäkerhet

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälle

    Författare :Lovisa Hägg; [2018]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Delivery reliability is a delivery service element that has gained increased importance among companies in recent years. It is becoming more and more important to continually improve internal processes in order to achieve high delivery reliability where the right products are delivered to the end customer in the right quantity and quality. LÄS MER

  5. 10. CSR – nyckeln till framgång avseende anställdas motivation? : En kvalitativ undersökning om den upplevda motivationen i en kontext med CSR

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Johanna Bolinder; Linnea Karlsson; [2016]
    Nyckelord :Corporate social responsibility; motivation; internal communication; leadership; commitment; Corporate social responsibility; motivation; intern kommunikation; ledarskap; engagemang;

    Sammanfattning : Bakgrund Corporate Social Responsibility är något som allt fler företag tar hänsyn till i sin dagliga verksamhet då krav från omvärlden konstant ökar. På senare år har forskare börjat intressera sig för CSR:s betydelse för motivationen hos anställda. LÄS MER