Sökning: "intern service betydelse"
Visar resultat 16 - 20 av 32 uppsatser innehållade orden intern service betydelse.
16. Medarbetarskap: kärnan till en hög servicekvalitet? : En flerfallsstudie kring förhållandet mellan en hög servicekvalitet, medarbetarskap och ledarskap
Kandidat-uppsats, Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Syftet med denna studie var att analysera förhållandet mellan tre inom detaljhandeln väsentliga områden; ledarskap, medarbetarskap och service. En allt större konkurrens på den svenska detaljhandelsmarknaden tillsammans med utökade krav från konsumenterna, innebär stora påtryckningar på branschens butiker. LÄS MER
17. Ledarskap i offentlig sektor : Komplexitet och framtidens spännande utmaningar
Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolanSammanfattning : Den offentliga sektorn är en viktig arbetsplats och utgör en funktion i att stärka välfärden.För att verksamheterna ska fortsätta att utvecklas är det av största vikt att välfärdssektornarbetar för att stärka och utveckla ledarskapet. LÄS MER
18. Internt varumärkesarbete - nyckel till framgång? : En studie om hur mäklarfirman Widerlöv & Co internt arbetar med sitt varumärke
Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Varumärket och dess betydelse inom tjänsteområdet är något som många forskare studerat. Varumärkesarbetet förekommer idag allt mer bland företag eftersom det råder stor konkurrens på de flesta marknader. Fastighetsmäklare går under tjänstesektorn och de mäklartjänster de erbjuder är likartade, vilket gör att konkurrensen hårdnar. LÄS MER
19. Intern marknadsföring ur fastighetsmäklarföretagets perspektiv
Kandidat-uppsats, Avdelningen för ekonomiSammanfattning : Uppsatsen ämnar beskriva och förklara nyttan av att arbeta med intern marknadsföring för fastighetsmäklarfirmor. Personalens kunnande, tjänstvillighet och kundorientering är av stor betydelse för hur konsumenterna uppfattar ett tjänsteföretag och dess tjänster. LÄS MER
20. Konfektionsbranschens logistikstrategi – Outsourcing versa Insourcing
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Bakgrund: Genom att integrera logistik längs värdekedjan i form av kunskap samt partnerskapsallianser ökar företagens möjlighet att skapa konkurrenskraft utifrån dess kärnkompetens. Olika företag arbetar utifrån olika strategier med syfte att tillfredsställa slutkunden och dess behov. LÄS MER