Sökning: "intern service betydelse"

Visar resultat 16 - 20 av 32 uppsatser innehållade orden intern service betydelse.

  1. 16. Medarbetarskap: kärnan till en hög servicekvalitet? : En flerfallsstudie kring förhållandet mellan en hög servicekvalitet, medarbetarskap och ledarskap

    Kandidat-uppsats, Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Emelie Telander; [2013]
    Nyckelord :medarbetarskap; service; servicekvalitet; ledarskap; kvalitet;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie var att analysera förhållandet mellan tre inom detaljhandeln väsentliga områden; ledarskap, medarbetarskap och service. En allt större konkurrens på den svenska detaljhandelsmarknaden tillsammans med utökade krav från konsumenterna, innebär stora påtryckningar på branschens butiker. LÄS MER

  2. 17. Ledarskap i offentlig sektor : Komplexitet och framtidens spännande utmaningar

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolan

    Författare :Melisa Arnautovic; Pelle Ramberg; [2012]
    Nyckelord :Kommunikation; organisationskommunikation; Communication; organizational communication; organisationsidentitet; organizational identity; organisationskultur; organizational culture; Service Management internal marketing ; Service Management intern marknadsföring ;

    Sammanfattning : Den offentliga sektorn är en viktig arbetsplats och utgör en funktion i att stärka välfärden.För att verksamheterna ska fortsätta att utvecklas är det av största vikt att välfärdssektornarbetar för att stärka och utveckla ledarskapet. LÄS MER

  3. 18. Internt varumärkesarbete - nyckel till framgång? : En studie om hur mäklarfirman Widerlöv & Co internt arbetar med sitt varumärke

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Anna Persson; Natalie Eklund; [2012]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Varumärket och dess betydelse inom tjänsteområdet är något som många forskare studerat. Varumärkesarbetet förekommer idag allt mer bland företag eftersom det råder stor konkurrens på de flesta marknader. Fastighetsmäklare går under tjänstesektorn och de mäklartjänster de erbjuder är likartade, vilket gör att konkurrensen hårdnar. LÄS MER

  4. 19. Intern marknadsföring ur fastighetsmäklarföretagets perspektiv

    Kandidat-uppsats, Avdelningen för ekonomi

    Författare :Sofie Pettersson; Malin Blomstedt; [2012]
    Nyckelord :Tjänstemarknadsföring; intern marknadsföring; kundtillfredställelse;

    Sammanfattning : Uppsatsen ämnar beskriva och förklara nyttan av att arbeta med intern marknadsföring för fastighetsmäklarfirmor. Personalens kunnande, tjänstvillighet och kundorientering är av stor betydelse för hur konsumenterna uppfattar ett tjänsteföretag och dess tjänster. LÄS MER

  5. 20. Konfektionsbranschens logistikstrategi – Outsourcing versa Insourcing

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Antonia Dahlin; Charlotte Henriksson; Nicolina Brasar; [2012]
    Nyckelord :logistikstrategi; outsourcing; insourcing; flexibilitet; kostnader; kärnkompetens; lindex can; Social Sciences;

    Sammanfattning : Bakgrund: Genom att integrera logistik längs värdekedjan i form av kunskap samt partnerskapsallianser ökar företagens möjlighet att skapa konkurrenskraft utifrån dess kärnkompetens. Olika företag arbetar utifrån olika strategier med syfte att tillfredsställa slutkunden och dess behov. LÄS MER