Sökning: "intern service betydelse"
Visar resultat 11 - 15 av 32 uppsatser innehållade orden intern service betydelse.
11. Hur kan landsbygdskommuner i Sverige nå en ökad befolkningstillväxt? : en studie över hur planering kan användas för befolkningsutveckling kommuner, med perspektiv på intern migration och invandringens betydelse, en jämförelse mellan södra och norra Sverige.
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/KulturgeografiSammanfattning : More and more people choose to move from the countryside into the cities, which can eventually have a negative impact on rural municipalities. Rural municipalities with a negative populationgrowth may ultimatley be difficult to handle and offer health, education, social services and service. LÄS MER
12. Byte av varumärke på grund av förvärv : en fallstudie om den interna kommunikationens roll vid varumärkesförändring
Kandidat-uppsats, Högskolan Väst/Avd för företagsekonomiSammanfattning : Bakgrund: Företagsförvärv har idag blivit allt vanligare för att nå en globaliserad marknad. Företagsförvärv kan leda till förändringar såsom varumärkesbyte där försäljarna i serviceföretag har visat sig vara av stor betydelse för att förmedla det nya varumärket ut till slutkund. LÄS MER
13. Bland tinnar och torn : En kvalitativ studie om kärnvärden i ett serviceföretag
Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för ekonomi, samhälle och teknikSammanfattning : Frågeställning: Vad karaktäriserar kärnvärden hos företaget Gripsholms slott? Vad påverkar kärnvärden inom företaget Gripsholms slott? Syfte: Syftet med studien är att beskriva vad som kännetecknar och influerar kärnvärden och identitet i ett företag inom servicebranschen. Detta syfte kommer att uppfyllas genom att studera serviceföretaget Gripsholms slott. LÄS MER
14. Varumärkesarbete vid intern konkurrens : en studie om hur intern konkurrens, organisationskultur och intern kommunikation påverkar Riksmäklarens varumärkesarbete
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, SLU/Dept. of EconomicsSammanfattning : Varumärkets betydelse har under de senaste årtiondena förändrats, från att enbart informera om en produkt eller tjänst till att också fylla ett känslomässigt behov hos kunder. I denna studie undersöks hur Riksmäklaren arbetar med sitt varumärke. LÄS MER
15. Development of a three-dimensionalthermal analysis tool for sounding rockets
Master-uppsats, KTH/Maskinkonstruktion (Inst.)Sammanfattning : This thesis has been performed in collaboration with the Swedish Space Corporation at the department Science Services. SSC provides services in the areas of spacecraft subsystems, ground stations and sounding rockets to enable governments, companies and research institutes to benefit from space. LÄS MER