Sökning: "internal loyalty"
Visar resultat 1 - 5 av 86 uppsatser innehållade orden internal loyalty.
1. Kontroll i Kaoset - En Fallstudie på Oatlys Kris- och Kommunikationsstrategier
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Research questions: How do internal and external crisis communication interact with each other and how does this play a role in crisis management in companies that apply brand activism? Purpose: The purpose of this essay is to gain a deeper understanding of how internal and external crisis communication affect each other and how the interaction between these affect the company's crisis management. Methodology: The choice of methodology that was made was based on a hermeneutic research strategy, together with a qualitative research strategy. LÄS MER
2. Varför stannar socialsekreterare kvar? En kvalitativ studie om hur erfarna socialsekreterare hanterar arbetsrelaterad stress och vad som får dem att stanna kvar.
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/SocialhögskolanSammanfattning : The aim of this study was to provide a further understanding about how experienced social service workers who exercise public authority manage work-related stress and what makes them remain in the field despite the fact that it is a demanding job. The research method used was qualitative semi-structured interviews with seven social workers that have been working within the Swedish social services for at least five years. LÄS MER
3. Kundlojalitet och varumärkesförstärkning genom efterköpsinteraktioner i vitvarubranschen: : En fallstudie om Electrolux
Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknikSammanfattning : Då digitaliseringen har möjliggjort för fler kontaktytor mellan företag och konsumenter har interaktionen inte bara förbättrats utan också ökat, framför allt när det kommer till efterköpsinteraktioner. Denna studie har utforskat flera olika teorier om vilka nyckelfaktorer som är viktiga för konsumenten innan ett köp och på vilket sätt företag kan garantera att samma kund genomför ett återköp. LÄS MER
4. Hyresgästers preferenser på kontorslokaler : En studie för att bidra till utvecklingen av kontorslokaler
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för Urbana Studier (US)Sammanfattning : I Sverige har distansarbete blivit allt vanligare, vilket har resulterat i fler tomma ytor på kontor. Ekonomiska fluktuationer och pandemin har också visat att behovet och efterfrågan på kontorsutrymme kan variera betydligt, vilket skapar samhällsekonomiska problem genom vakanta kontorslokaler. LÄS MER
5. THE INFLUENCE OF EMPOWERING LEADERSHIP IN REMOTE WORKING ENVIRONMENTS : A qualitative study of how empowering leadership influences self-leadership and internal branding
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : When Covid-19 arrived, the rapidly accelerating transformation in the commercial sector faced a significant challenge. The circumstances of the pandemic helped to further show that it is possible for many employees to work remotely. LÄS MER