Sökning: "klädföretag"
Visar resultat 21 - 25 av 133 uppsatser innehållade ordet klädföretag.
21. Hållbarhetsredovisning : Jämförbarhet mellan svenska och amerikanska klädföretag samt inom respektive land
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)Sammanfattning : The fashion industry is the third largest manufacturing industry in the world. Companies’ sustainability reports contain the organization's social, economic and environmental work. Comparability is a necessary principle for stakeholders to make investment decisions between companies based on their sustainability reports. LÄS MER
22. Innehållsmarknadsföring på Instagram : En kvalitativ studie om Millennials resonemang kring klädföretag.
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Fördelarna som kommer genom marknadsföring på sociala medier är många men företag behöver bli mer innovativa för att stå ut i mängden. Genom kommunikationen i digital marknadsföring så har integreringen mellan företag och kunder förbättrats. LÄS MER
23. Exploring the Establishment of a Local Textile Supply Chain in Italy
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Purpose - The purpose of this study was to explore what strategic decisions an Italian apparel company has made to establish a sustainable and local supply chain. Furthermore, the obstacles that have emerged during the process were examined, and what strategies that have been used to face these. LÄS MER
24. Corporate social responsibility communication in apparel retail industry
Master-uppsats, SLU/Dept. of Forest EconomicsSammanfattning : The apparel industry is accused of being socially and environmentally irresponsible. Due to the growing awareness of the social and environmental impact caused by the apparel industry, stakeholders are increasingly vigilant and demand ethical corporate behavior. LÄS MER
25. Limitato och supply chain management En kvalitativ fallstudie om hur Limitato som är verksamma på lyxmarknaden inom modeindustrin arbetar med supply chain management.
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Idag lever vi i ett samhälle där användningen av internet och kommunikationsteknik gör att snabb spridning av olika trender via sociala medier och digitala plattformar är möjlig. Modebranschen är en bransch som har påverkats mycket av detta. Genom den snabba spridningen av trender har konsumenters efterfrågan börjat bli allt mer volatil. LÄS MER