Sökning: "korrigerande i klassrummet"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden korrigerande i klassrummet.

  1. 1. Auktoritet och respekt i klassrummet : En kvalitativ undersökning om några lärares syn på ledarskap och relationer i klassrummet

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Musikhögskolan Ingesund

    Författare :Tomas Nordquist; [2011]
    Nyckelord :Authority; Respect; Conflict; Classroom; Teacher; Auktoritet; Respekt; Konflikt; Klassrum; Lärare;

    Sammanfattning : Syftet med undersökningen är studera vad som präglar auktoriteten i den svenska skolan, undersöka värdet av goda relationer i klassrummet samt studera hur konflikthantering påverkas av gruppsituationen som råder i klassrummet. Mina frågeställningar handlar om vilken betydelse ledarskap, respekt och auktoritet får i relationen mellan lärare och elever, vad som avgör om en lärare respekteras av elever och vad det beror på att en lärare får eller inte får auktoritet i en grupp. LÄS MER

  2. 2. Responsen – observationsstudie av en lärares respons då eleverna själva söker bedömning av utfört arbete

    C-uppsats,

    Författare :Mimmi Nilsson; [2011]
    Nyckelord :Formativ bedömning; lärande; respons; tidigare åldrar;

    Sammanfattning : Syftet: Syftet är att belysa en lärares muntliga respons i klassrummet genom analys av lärarens respons/svar dåeleverna i en klasssjälva söker bedömning av utfört arbete.Frågeställning:Vilka ord och uttryck använder läraren i sin muntliga respons till eleverna vid tre olika lektionstillfällen: a) i ämnet idrott och hälsa: samarbetsövning, b) i ämnet matematik: rättning, c) i ämnet svenska: alfabetsövning. LÄS MER

  3. 3. Korrigerande i skolan : Hur hanterar lärare det som uppmärksammas som störande föremål i skolan idag? En jämförelse mellan en skola i Sverige och en i Tyskland

    Kandidat-uppsats, Sektionen för lärarutbildning (LUT)

    Författare :Lisa Heuser; [2010]
    Nyckelord :störande beteende; korrigerande i klassrummet; svenska skolsystem; tyska skolsystem;

    Sammanfattning : Uppsatsen syftet är att undersöka vilka metoder lärare på en skola  i Sverige och  på en skola i Tyskland använder sig av för att minska elevens oönskade beteende i skolan. Samtidigt undersöks vilka regler det finns i skollagen i respektive land när det gäller just den aspekten. LÄS MER