Sökning: "kunskapssyn särskolan"

Hittade 2 uppsatser innehållade orden kunskapssyn särskolan.

  1. 1. Metodikens betydelse i den begynnande läs- och skrivinlärningsfasen. En kartläggning av sex lågstadielärares erfarenheter

    Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik och specialpedagogik

    Författare :Jessica Sundén; Monica Uttberg; [2014-03-27]
    Nyckelord :läs- och skrivinlärning; läs- och skrivsvårigheter; specialpedagogik;

    Sammanfattning : Bakgrund Många forskare och undersökningar visar att den tidiga läs- och skrivinlärningen är av stor betydelse för att lyckas som elev i grundskolan. Mot denna bakgrund väcktes ett intresse av vilka metoder lärare använder i den tidiga läs- och skrivinlärningen, samt vilka kartläggningar och åtgärder som vidtas när svårigheter uppmärksammas. LÄS MER

  2. 2. IUP i skolan : Vad tycker lärare och elever om IUP och hur impementeras IUP i skolan?

    Kandidat-uppsats, Estetisk-filosofiska fakulteten

    Författare :Anette Henningson; [2006]
    Nyckelord :Keywords: realize; individual development planes; cognitive approach; curriculum; Nyckelord: implementering; individuella utvecklingsplaner; kunskapssyn; styrdokument;

    Sammanfattning : Den här rapporten handlar om Individuella utvecklingsplaner (IUP). Från 1/1-06 gäller en förordning om att alla barn i grundskolan, särskolan, sameskolan och specialskolan ska ha IUP. LÄS MER