Sökning: "kunskapssyn särskolan"
Hittade 2 uppsatser innehållade orden kunskapssyn särskolan.
1. Metodikens betydelse i den begynnande läs- och skrivinlärningsfasen. En kartläggning av sex lågstadielärares erfarenheter
Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik och specialpedagogikSammanfattning : Bakgrund Många forskare och undersökningar visar att den tidiga läs- och skrivinlärningen är av stor betydelse för att lyckas som elev i grundskolan. Mot denna bakgrund väcktes ett intresse av vilka metoder lärare använder i den tidiga läs- och skrivinlärningen, samt vilka kartläggningar och åtgärder som vidtas när svårigheter uppmärksammas. LÄS MER
2. IUP i skolan : Vad tycker lärare och elever om IUP och hur impementeras IUP i skolan?
Kandidat-uppsats, Estetisk-filosofiska fakultetenSammanfattning : Den här rapporten handlar om Individuella utvecklingsplaner (IUP). Från 1/1-06 gäller en förordning om att alla barn i grundskolan, särskolan, sameskolan och specialskolan ska ha IUP. LÄS MER