Sökning: "kvantitativ kundundersökning"

Visar resultat 1 - 5 av 13 uppsatser innehållade orden kvantitativ kundundersökning.

  1. 1. Kundens relation till plagget : En studie kring hur ett friluftsföretag genom sin kommunikation kan förlänga plaggens livslängd

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Ella Bjurling; Emilia Swanson; [2021]
    Nyckelord :Consumer behavior; communication; sustainable knowledge; sustainability; social marketing; behavior change; outdoor companies; Konsumtionsbeteende; marknadskommunikation; kunskap kring hållbarhet; social marketing; produktvärde; friluftsföretag;

    Sammanfattning : Syfte: Studiens syfte är att undersöka hur ett friluftsföretag genom sin kommunikation kan skapa ett långvarigt och hållbart produktvärde för sina kunder, med avsikt att förlänga produktens livslängd. Studiens resultat kan förhoppningsvis bidra med information och kunskap till företag och branschorganisationer om hur man skapar eller kommunicerar långvarigt produktvärde. LÄS MER

  2. 2. Marknadsanalys av proteinstandarder för kvantitativ masspektrometri

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för biologisk grundutbildning

    Författare :Nils Anlind; Alexandra Eriksson; Arina Gromova; Marcus Hong; Sara Ljungström; Olof Markstedt; [2015]
    Nyckelord :qprest; absolut kvantifiering; intern standard; marknadsanalys; masspektrometri;

    Sammanfattning : QPrEST är en ny intern standard för absolut kvantifiering av proteiner utvecklat av företaget Atlas Antibodies AB. I en marknad där det redan finns etablerade standarder kan det vara svårt att konkurrera ut de nuvarande produkterna. LÄS MER

  3. 3. Value Innovation i Modebranschen - Hur skapar man Value Innovation i modebranschen

    M1-uppsats, Lunds universitet/Produktionsekonomi

    Författare :Sara Sellin; [2015]
    Nyckelord :Value Innovation; Blue Ocean; Modebranschen; The Four Action Framework; The Six Paths; Kundvärde; Upplevt värde; Mode; Värdeskapande; Business Model Canvas; Entreprenörskap.; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : Bakgrund: Modebranschen är en oförutsägbar och extremt trendkänslig industri där trender har allt kortare livscykel. Snabba förändringar och trender gör industrin väldigt osäker och det skapar svårigheter för modebranschen att förutsäga framtiden och planera i förväg. LÄS MER

  4. 4. Brand Switching : En kvantitativ studie av ICA:s övergång från Euroshopper till ICA Basic.

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomi

    Författare :Johan Macellaro; Peter Marteliusson; [2014]
    Nyckelord :Brandswitching; corporate branding; product branding; word of mouth; Hypotesprövning; ICA Basic; kundundersökning; lågprisvarumärken; marknadsföringsmixen; kvantitativ studie; marknadsföring; regressionsanalys; varumärke;

    Sammanfattning : Sammanfattning I dagens läge är konkurrensen inom livsmedelsbranschen stenhård och företag försöker på alla möjliga sätt att marknadsföra sina produkter. Dock räcker det inte med att endast göra reklam för sina produkter, utan man måste integrera med kunderna och skapa underlag som möjliggör en positiv varumärkesimage i kundernas ögon och får dem att känna en positiv känsla inför företagets varumärke. LÄS MER

  5. 5. Ekologiskt : ett hållbart köpargument?

    M1-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :BILLY NORD; LINA GRANSTRÖM; [2014]
    Nyckelord :köpargument; textil; ekologiskt undersökning; försäljning;

    Sammanfattning : dagens näringsliv finns en trend att marknadsföra sitt varumärke som värnande om miljön. Företag visar i allt större utbredning upp sina ekologiska produkter och hur de minskar sin miljöpåverkan. LÄS MER