Sökning: "ljus NO"
Visar resultat 11 - 15 av 206 uppsatser innehållade orden ljus NO.
11. Tillväxt av parkslide (Reynoutria japonica Houtt.) vid varierande tillgång på vatten : En experimentell studie av sticklingar och rhizomer
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för hälsa, natur- och teknikvetenskap (from 2013)Sammanfattning : Invasiva främmande arter (IFA) har negativa effekter på biologisk mångfald och inhemska ekosystem. Parkslide (Reynoutria japonica Houtt.) är en svårutrotad IFA som har fått stor spridning i delar av Europa, och även i södra och mellersta Sverige, framförallt i kustområden. LÄS MER
12. Flood Simulation in the Colombian Andean Region Using UAV-based LiDAR : Minor Field Study in Colombia
Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : Flooding is a worldwide problem that every year causes substantial damage for the environment and stakeholders nearby, and this impact relates to several of the United Nations Sustainable Development Goals. Colombia is specially prone to flooding as 17% of its surface area is at risk of extreme flooding. LÄS MER
13. Med färg som verktyg
Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för arkitektur och byggd miljöSammanfattning : The purpose of this thesis is to broaden my understanding of color as a creative tool of architecture in spatiality. The study will focus on different spatial phenomenons that can arise depending on how color interacts with objects, surfaces and spatiality. LÄS MER
14. Computational study of the photophysical properties of two related photosensitizer proteins
Master-uppsats, KTH/KemiSammanfattning : Den ökande koldioxidhalten i atmosfären har lett till ett ökat intresse för användning av solljus, ett exempel är inom kemi. Att använda ljus i kemi kan leda till nya och intressanta kemiska reaktioner och kan tillämpas i användningsområden som exempelvis fotokatalys och fotovoltaik. LÄS MER
15. Men vad är det i bubblorna? : En kvalitativ studie med syftet att utveckla kunskaper om vilka hinder och möjligheter virtuella laborationer har som undervisningsmetod för elevers lärande av fotosyntesens reaktionshastighet.
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för hälsa, lärande och teknikSammanfattning : Denna studie syftade till att utveckla kunskaper om vilka hinder och möjligheter virtuella laborationer har som undervisningsmetod för elevers lärande av fotosyntesens reaktionshastighet. De frågor som studien syftade att svara på var hur elevers förståelse utvecklas genom samarbete med den virtuella laborationen och vilka kritiska aspekter av fotosyntesens reaktionshastighet en virtuell laboration kan synliggöra. LÄS MER