Sökning: "marknadsföring och csr"

Visar resultat 16 - 20 av 176 uppsatser innehållade orden marknadsföring och csr.

  1. 16. Utvecklingen av spelbolags kommunikation av CSR på Twitter

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Kasper Thorslund; Leonard Broström; [2022]
    Nyckelord :CSR; marketing; gambling; spellag 2018:1138 ; Twitter; CSR; marknadsföring; omsorgsplikten; spelbolag; spellag 2018:1138 ; Twitter;

    Sammanfattning : Spelmonopolet slopades när spellag (2018:1138) trädde i kraft 2019. Nu har alla spelbolag möjlighet att ansöka om en licens för att kunna bedriva spel och marknadsföring till de svenska konsumenterna. Med denna spellag så har en mängd nya ansvar och krav tillkommit för spelbolagen. LÄS MER

  2. 17. Sponsring inom lokalfotbollen i Göteborg : Värdesamskapande och etiska hänsynstagande

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Sam Toosi; Mattias Ifter; [2022]
    Nyckelord :Business Economics; Marketing; Sponsorship; Football; CSR; Value co-creation; Ethics; Corporate values; Företagsekonomi; Marknadsföring; Sponsring; Fotboll; Föreningsliv; CSR; Värdesamskapande; Etik; Värderingar;

    Sammanfattning : Denna studie undersöker och analyserar sponsringssamarbeten på lokal nivå med avgränsning mot lokala fotbollsföreningar i Göteborg. Avgränsning beror till stor del på den ökade populariteten bland sponsorer att engagera sig i lokala fotbollsföreningar. LÄS MER

  3. 18. Svenska kvinnliga konsumenters upplevda påverkan av hållbar marknadskomunikation

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Julia Justad; Nora Eliasson; [2021]
    Nyckelord :Green marketing; CSR; consumer behavior; the green marketing mix; sustainable clothing consumption; Grön marknadsföring; CSR; attityd; konsumentbeteende; den gröna maknadsmixen; hållbar klädkonsumtion;

    Sammanfattning : Bakgrund: Marknadsföring har varit en del av samhället sedan den industriella revolutionen (Barregren, 2014). Genom åren har den förändrats och anpassat sig efter samhällets förväntningar, vilket har gjort att på senare tid har företagens marknadskommunikation övergått till att fokusera på klimatavtrycket och det sociala ansvaret som företagen har samtidigt som konsumtionen ökar i samhället. LÄS MER

  4. 19. Movie Theatres in an Experience Economy: A quantitative study of how additional experience to a movie theatre visit impact emotions and attitude from the consumers' perspective

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Tova Geiger; Linn Saadon; [2021]
    Nyckelord :Experience; Emotions; Attitude; Corporate Social Responsibility; Personality;

    Sammanfattning : With the present changes in the film industry, and the experience economy at hand, it is of interest for the movie theatres to develop new ways to enable people to watch movies. This quantitative study explores how additional experience to a movie theatre visit can affect emotions and attitudes. LÄS MER

  5. 20. Covid-19 inverkan på marknadsföring : En fallstudie om hur Nordic Wellness och Studio Aktiverum har anpassat sin marknadsmix för att ta socialt ansvar

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Lindström Clara; Sallander Persson Tindra; [2021]
    Nyckelord :covid-19; marknadsföring; marketing mix; social media marketing; csr;

    Sammanfattning : There is no doubt that Covid-19 has affected the world on several different levels. However, it is less clear how the wellness industry has had to adapt to the Government's and the Public Health Agency's recommendations and restrictions. LÄS MER