Sökning: "marknadsföring och csr"
Visar resultat 11 - 15 av 176 uppsatser innehållade orden marknadsföring och csr.
11. Att gestalta hållbarhetskommunikation ur ett CSR-perspektiv : En kvalitativ innehållsanalys av svenska barnklädesföretags hållbarhetsrapporter
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)Sammanfattning : Hållbarhetsfrågor är en ständig diskussion som på senare år har intensifierats. I och med detta kräver både lagstiftningen och samhället idag att företagen ska arbeta och redovisa sitt hållbarhetsarbete. LÄS MER
12. Does CSR Actually Hurt Profitability? A Study on the Impact of US Firms' Corporate Social Responsibility Performance on Accounting and Market Metrics of Financial Profitability
C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategiSammanfattning : Researchers have long investigated the relationship between firms' corporate social responsibility (CSR) performance and corporate financial performance (CFP) without reaching a consensus. Several scholars highlight the multiple economic benefits that firms increasing CSR performance can enjoy. LÄS MER
13. Pengar eller produkter? - En experimentell replikationsstudie av företagsdonationer i tider av kris
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Sammanfattning Titel: Pengar eller produkter? - En experimentell replikationsstudie av företagsdonationer i tider av kris Seminariedatum: 2022-06-03 Kurs: FEKH29, Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå, 15 HP Författare: Oskar Norrström, Philippa Rosenbacke, Smilla McCormac Handledare: Johan Gromark Nyckelord: Varumärkesäkthet, CSR, Krisrespons, Symbolisk Konsumtion, Sociala medier. Hypoteser: Vid akuta kriser (naturkatastrofer) kommer donationer av produkter att leda till högre varumärkesäkthet än att donera pengar. LÄS MER
14. CSR i marknadsföring inom mäklarbranschen : En studie om hur CSR kan implementeras i inom mäklarbranschen för att höja förtroendet hos kunderna
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : This study aims to map how companies in the brokerage industry can use Corporate Social Responsibility (CSR) in their marketing to increase customers' trust in them. A lack of trust is something that the brokerage industry suffers from, which becomes problematic when customers do not feel a trust in the company that will help them in one of life's biggest purchases. LÄS MER
15. Can the choice of CSR activity hide your sins? CSR congruence effects on brand attitude of 'sin' firms.
C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategiSammanfattning : Corporate social responsibility and its impact on brand attitude have during the past years witnessed extensive research. However, research on CSR and its implications within sin industries has been sparsely conducted. Simultaneously, CSR is becoming a more widely used corporate tool within firms operating in such industries. LÄS MER