Sökning: "marknadsföring och csr"

Visar resultat 6 - 10 av 176 uppsatser innehållade orden marknadsföring och csr.

  1. 6. Does the content of CSR information matter? : A qualitative study to explore consumers’ attitudes towards fast-fashion companies

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring och turismvetenskap (MTS)

    Författare :Daniel Haj Mousa; Manaka Oshita; Mei Takahashi; [2023]
    Nyckelord :Corporate Social Responsibility CSR ; CSR communication; attitudes; fast-fashion companies;

    Sammanfattning : Background: Fast-fashion companies are famous for manufacturing the products at cheaper prices and consumers are getting aware of that. Due to the widespread environmental and social problems in the world, Corporate Social Responsibility (CSR) has significantly evolved in fast-fashion industries. LÄS MER

  2. 7. "Kommunicera bara sanningen, är du dålig från början, bli bättre bara!" : En kvalitativ intervjustudie och ett projekt om att utforma inredningsannonser utan att bidra till överkonsumtion

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet

    Författare :Erica Jansson; Rebecka Liljekrans; [2023]
    Nyckelord :marketing; sustainability marketing; interior decor; home textiles; sustainable discourse; marknadsföring; hållbarhetskommunikation; inredning; hemtextilier; hållbarhetsdiskurs;

    Sammanfattning : Studiens syfte är att skapa en annonsserie som bryter mot normen kring överkonsumtion. Detta görs genom en kvalitativ intervjustudie där fokus är att förstå hur företag resonerar kring utformningen av inredningsannonser, som sedan ligger till grund för vårt skapande. LÄS MER

  3. 8. Hållbarhetskommunikation på Instagram : En kvalitativ innehållsanalys av svenska fast fashion-företag

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Maja Wasling; Johanna Larsson; [2023]
    Nyckelord :Instagram; sustainability; sustainability communication; consumer engagement; sustainability marketing; CSR; fast fashion; Instagram; hållbarhet; hållbarhetskommunikation; konsumentengagemang; hållbar marknadsföring; CSR; fast fashion;

    Sammanfattning : Fast fashion-industrin blir ständigt anklagad för att inte vara hållbar och konsumenters kunskap om hållbarhet är bristande. Forskning visar att konsumenternas förståelse för fast fashion-industrin och hur det påverkar omvärlden är nyckeln för att nå förändring och en hållbar industri. LÄS MER

  4. 9. Born Socially Responsible? : An exploratory study of Corporate SocialResponsibilities and Triple Bottom Line in the contextof born global firms.

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring och turismvetenskap (MTS)

    Författare :Gustav Mattsson; Clara Sundqvist; [2023]
    Nyckelord :Born globals; Born global firms; Corporate Social Responsibility CSR; Triple bottom line; TBL;

    Sammanfattning : This study is an introduction to the field of Corporate Social Responsibility (CSR) and TripleBottom Line (TBL) utilization in Swedish born global firms. The purpose of this study was toexplore how born globals utilize CSR and TBL and thus contribute to the research field withnew knowledge. LÄS MER

  5. 10. CSR and the fashion industry, closely linked : CSR in the online fashion industry, opportunities and challenges: The French example

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring och turismvetenskap (MTS)

    Författare :Malo Delcroix; Louis Meyer; [2023]
    Nyckelord :Corporate social responsibility; online fashion industry; France; competitive advantage; consumer behavior; decision making process.;

    Sammanfattning : In recent years, CSR has taken on great importance in the life of companies, which are much more aware of the existing social, economic and environmental problems. So, when Ecommerce has taken an important place in the life of different industries, these companies (especially in the world of textiles) have had to adapt and understand how to exist and use CSR to stand out and enter the market. LÄS MER