Sökning: "marknadsföring och csr"
Visar resultat 21 - 25 av 176 uppsatser innehållade orden marknadsföring och csr.
21. Corporate Social Responsibility : En kvalitativ studie om hur CSR påverkar konsumenters köpbeslut och synen på varumärket
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Titel: Corporate Social Responsibility- En kvalitativ studie om hur CSR påverkar konsumenters köpbeslut och synen på varumärket. Datum: 2022-01-13 Författare: Nathalie Werley Nivå: Kandidatuppsats i marknadsföring 15 hp, Linnéuniversitetet. LÄS MER
22. Investigating the impact of CSR on Firm Performance: Evidence from European Retailers
C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategiSammanfattning : Research has documented the impact of CSR in various industrial domains. When discussing the impact of CSR, scholars suggest various forms such as negative, positive and in some instances, CSR is portrayed to have a neutral impact on firm performance. LÄS MER
23. Trovärdigheten för värderingsdrivna marknadsföringsinitiativ
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : Syftet med undersökningen är att få en djupare förståelse för vad värderingsdrivna marknadsföringsinitiativ genererar i relation till trovärdigheten för hållbarhetsarbete ur ett konsumentperspektiv. Vidare ämnar studien att undersöka hur det tillämpas av ett varumärke inom fast fashion-industrin, i den sociala kontexten på Facebook och Instagram. LÄS MER
24. Är det möjligt att marknadsföra på ett hållbart sätt? : En studie om slow fashionföretags förhållningssätt till marknadsföring
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagandeSammanfattning : Företag inom slow fashion arbetar mer med hållbarhet, både för konsumenterna och deras anställda. Det är stort fokus på att miljön ska bevaras medan företagen konkurrerar med fast fashionkedjor som massproducerar kläder och säljer till låga priser. LÄS MER
25. Can CSR Shield Firm Value During a Pandemic?: Evidence of European Consumer Good Firms During the Covid-19 Pandemic
C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategiSammanfattning : The link between corporate social responsibility (CSR) and corporate financial performance (CFP) has during the latest years received large attention, yet little clarity is provided within the topic. The crisis of the Covid-19 pandemic caused financial markets to drop while simultaneously providing research a novel opportunity to examine the link through an exogenous event. LÄS MER