Sökning: "kommunikationsklass"

Hittade 4 uppsatser innehållade ordet kommunikationsklass.

  1. 1. Organisering av stöd för elever med språkstörning : En jämförelse av två kommuners sätt att organisera stödet på organisations- och skolnivå

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linköpings universitet/Pedagogik och didaktik; Linköpings universitet/Utbildningsvetenskap

    Författare :Carina Sandström; Karin Bolsing; [2022]
    Nyckelord :språkstörning; SLI; DLD; likvärdig skola;

    Sammanfattning : Studien har som ambition att öppna upp för en diskussion om likvärdighet för elever med språkstörning i den svenska skolan. Studien har en kvalitativ ansats och fokuserar på informanternas erfarenheter och tankar om två kommuners organisation av verksamheten som bedrivs för elever med språkstörning. LÄS MER

  2. 2. Språkstörning i ett flerspråkigt perspektiv - en fallstudie

    Magister-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Amna Ismail Abdulkarim; Ingela Fellnäs; [2014]
    Nyckelord :flerspråkighet; föräldraperspektiv; kommunikationsklass; språkstörning;

    Sammanfattning : Abdulkarim Ismail, Amna & Fellnäs, Ingela (2014). Språkstörning i ett flerspråkigt perspektiv. En fallstudie. Language impairment in a multilingual perspective. LÄS MER

  3. 3. Språkstörning, kommunikation och lärande. En fallstudie av en elev med språkstörning i två skilda lärandemiljöer

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)

    Författare :Lidija Petrovic; [2013]
    Nyckelord :integrering; kommunikation; kommunikationsklass; lärande; språkstörning;

    Sammanfattning : SammanfattningPetrovic, Lidija (2013). Språkstörning, kommunikation och lärande. En fallstudie av en elev med språkstörning i två skilda lärandemiljöer. Language impairment, communication and learning. LÄS MER

  4. 4. Fallbeskrivningen Anna: "Tala är silver, tiga är guld" - kommunikation enligt ett barn med språkstörning

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)

    Författare :Linda Johanson; Ann-Sofie Persson; [2008]
    Nyckelord :språkstörning; samverkan; språk- kommunikationsklass; fallbeskrivning;

    Sammanfattning : Syfte Syftet med arbetet var att beskriva och analysera ett barn med språkstörning utifrån de olika verksamheter barnet ingått i. Vi valde att lägga tyngdpunkten på nuvarande och framtida skolsituation. Metod Vi utformade arbetet som en fallbeskrivning. LÄS MER