Sökning: "max hamburgare"

Visar resultat 6 - 9 av 9 uppsatser innehållade orden max hamburgare.

  1. 6. ”En viktig gren i CSR-arbetet är att ha en gynnsam CSR-kommunikation” : En fallstudie om ett företags strategiska CSR-kommunikation med dess följare på Facebook

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudier

    Författare :Michelle Gustavsson; [2016]
    Nyckelord :CSR; Corporate Social Responsibility; strategic communication; communication; CSR communication; Facebook; Max Hamburgare; CSR; Corporate Social Responsibility; strategisk kommunikation; kommunikation; CSR-kommunikation; Facebook; Max Hamburgare;

    Sammanfattning : CSR, Corporate Social Responsibility, är ett begrepp som idag är förekommande på arbetsmarknaden. I grund och botten betyder CSR ett företags frivilliga samhällsansvar vilket menas att företag tar ett samhällsansvar bortom vad lagen kräver inom det ekonomiska, miljömässiga och/eller sociala området. LÄS MER

  2. 7. Managing Corporate Social Responsibility: A Case Study of Max Hamburgare

    Kandidat-uppsats, Akademin för hållbar samhälls- och teknikutveckling

    Författare :Kim Grebe; Alina Koutun; Waseem Shaer; [2013]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  3. 8. Lönsamhet med CSR hosMAX Hamburgare

    Kandidat-uppsats, KTH/Industriell produktion

    Författare :Samuel Nisell; Roni Kaya; [2012]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : När företag engagerar sig i CSR-frågor främjar det miljö och samhälle. Denna rapport utreder hur CSR-arbetet också kan gynna företaget ur ett ekonomiskt perspektiv. LÄS MER

  4. 9. Internkommunikation av CSR inom Max Hamburgarrestauranger AB : Hur de anställda tar del av information om företagets hållbarhetsarbete, hur det uppfattas och dess betydelse

    Magister-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Emma Törngren; [2010]
    Nyckelord :CSR; sustainability; internal communication; employees; CSR; socialt ansvar; hållbarbarhetsarbete; internkommunikation; anställda;

    Sammanfattning : In organizations today Corporate Social Responsibility (CSR) is becoming a common means to try to gain legitimacy and credibility for their business. A successful CSR strategy has the potential to generate positive outcomes for a company and reaching out to stakeholders about the corporation’s contribution in the field is an important part of the work. LÄS MER