Sökning: "mediala förmågor"
Hittade 5 uppsatser innehållade orden mediala förmågor.
1. Handelsresande Bredners försvinnande
Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för film och litteratur (IFL)Sammanfattning : Berättelsen "Handelsresande Bredners försvinnande" är ett mysterium som tar läsaren till 1920-talets Västergötland. Huvudkaraktären Jonna Sahlin får under ett besök på pensionat Morgonstund höra talas om en gäst, Georg Bredner, som försvann spårlöst år 1928. LÄS MER
2. Den professionella revisionens upplevelse av lekmannarevisionens förmåga och oberoende
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Bakgrund och problem: Lekmannarevisionen i Sverige har fått utstå en hel del kritik, både i politiska och mediala sammanhang, men även SKR har påpekat brister. Kritiken handlar främst om oberoendet från partipolitik och lekmannarevisionens förmågor och förutsättningar. LÄS MER
3. Den trefaldiga änkan
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för film och litteratur (IFL)Sammanfattning : Jonna Sahlin är bosatt i Björketorp, en fiktiv plats på den västgötska landsbygden. Hon har mediala gåvor och det händer att hon stöter på andar av personer som inte lyckats att ta sig till ljuset, utan blivit kvar på jorden. I Den trefaldiga änkan möter hon Ingeborg Broms, en ande med ett väldigt mörkt förflutet. LÄS MER
4. Autism och Theory of Mind : Interventionsutövandets Betydelse för Personer med Autism
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för biovetenskapSammanfattning : Autismspektrumtillstånd (AST), är ett spektrum av funktionsvariationer som visar sig i sociala-, emotionella- samt empatiska interaktioner. AST-personers tolkning samt brist i inkännandet av andra personer bidrar till sociala-, empatiska-, samt emotionella problem. LÄS MER
5. ”… inte hålla på och vara kreativ.” : En studie i elevers upplevelse av media literacy - i ljuset av multimodala teorier
Magister-uppsats, Högskolan Dalarna/Pedagogiskt arbeteSammanfattning : Denna studie har som syfte att undersöka i vilken utsträckning elever på gymnasiet ser sig vara ibesittning av media literacy och hur denna förmåga till kommunikativt handlande är dembehjälplig i skolans lärmiljö. Studien har genomförts genom kvalitativa intervjuer vilka haranalyserats utifrån ett fenomenologiskt och hermeneutiskt perspektiv där ansatsen är att i någonmån komma nära de livsvärldar som eleverna lever och verkar i. LÄS MER