Sökning: "multiplikationsinlärning"
Hittade 5 uppsatser innehållade ordet multiplikationsinlärning.
1. Formativ feedback i multiplikationsinlärning
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan Dalarna/Institutionen för lärarutbildningSammanfattning : Det finns olika aspekter för att förstå multiplikation och resultat från tidigare forskning visar att många av dagens elever använder formler och uträkningar de egentligen inte förstår. Syftet med denna studie är att exemplifiera olika sätt lärare kan ge stöttning för att eleverna ska utveckla sin förståelse för multiplikation. LÄS MER
2. Automatiserad multiplikationsinlärning : Multiplikation med hjälp av digitala läromedel
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan Dalarna/Institutionen för lärarutbildningSammanfattning : Digitaliseringen i samhället och skolan har lett till att lärare ställs inför nyautmaningar då läraren behöver besluta om vilka digitala läromedel som ska användas i matematikundervisningen. Syftet med denna studie var att synliggöra hur utvalda digitala läromedel är utformade för att hjälpa elever med deras automatisering av multiplikationstabellerna. LÄS MER
3. Pilkastning mot kunskapsmålen : En kvasiexperiementell studie om SmartDart kan vara ett stöd vid inlärning av multiplikation?
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Stockholms universitet/Specialpedagogiska institutionenSammanfattning : Många elever saknar goda kunskaper och strategier för att lösa multiplikationer och en större pedagogisk variation i matematisk undervisning behövs för att stödja matematisk inlärning. Ett sätt att stimulera inlärning kan vara att använda lek för att göra arbetet mer lustfyllt och motiverande. LÄS MER
4. Hur kan lämpliga aktiviteter befrämja förståelsen för multiplikation?
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)Sammanfattning : Huvudsyftet med vårt arbete är att ta reda på hur elevers förståelse för multiplikation kan stärkas av lämpliga aktiviteter. I vår undersökning har vi använt oss av prov, enkäter, observationer och intervjuer i årskurs fyra. LÄS MER
5. Hur kan lämpliga aktiviteter befrämja förståelsen för multiplikation?
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)Sammanfattning : Huvudsyftet med vårt arbete är att ta reda på hur elevers förståelse för multiplikation kan stärkas av lämpliga aktiviteter. I vår undersökning har vi använt oss av prov, enkäter, observationer och intervjuer i årskurs fyra. LÄS MER