Sökning: "nackdelar med förskola"

Visar resultat 21 - 25 av 120 uppsatser innehållade orden nackdelar med förskola.

  1. 21. Fysisk Aktivitet i förskolan : Erfarenheter, föreställningar och betydelsen av pedagogers deltagande

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för didaktik och lärares praktik (DLP)

    Författare :Simone Ljung; Sofia Svennberg; [2020]
    Nyckelord :Fysisk aktivitet; Förskola; Fokussamtal; Förskollärare; Barnskötare; Idrottsförskola;

    Sammanfattning : Det här är en kvalitativ studie om fysisk aktivitet i förskolan. Studien utgår från det socialkonstruktionistiska perspektivet genom att belysa hur förskollärare och barnskötare konstruerar kunskaper och erfarenheter kring fysisk aktivitet. LÄS MER

  2. 22. Digitalisera mera? : en enkätstudie om förskollärares aktiviteter och attityder i den digitala verksamheten

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Pia Frih; Frida Eres; [2020]
    Nyckelord :digitala verktyg; digitala aktiviteter; lärplatta; förskola; ikt;

    Sammanfattning : Under de senaste åren har ett stort fokus riktats mot förskolors användning av digitala verktyg. Bland annat har läroplanen reviderats med nya och tydligare riktlinjer där digital teknik idag blivit ett obligatoriskt kunskapsinnehåll. LÄS MER

  3. 23. Digitala verktyg i förskolan - En komplettering i barns utveckling och lärande : En studie om åtta förskollärares arbete med digitala verktyg tillsammans med barnen

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Enri Mussie Kahsay; Maria O'Connor; [2020]
    Nyckelord :digitalisering; lärplattor; förskola; kunskaper; digitala verktyg; lärande; ikt;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka hur förskollärare berättar om sitt användande av digitala verktyg tillsammans med barnen. Som yrkesverksamma pedagoger inom förskolan upplever vi att det finns både positiva och negativa attityder hos pedagoger till användningen av digitala verktyg. LÄS MER

  4. 24. Normer som syns i olika gruppering av barn i förskolan utifrån ålder

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Mae Gille Teh; Jennifer Nuez Mueno; [2020]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : AbstraktUtifrån våra egna verksamhetsförlagda utbildningar i förskoleverksamheter har vi båda lagt märke till att olika förskolor har olika sätt att gruppera barnen. Det verkar dock inte finnas någon uppenbart uttalad anledning för dessa olika former av grupperingar. LÄS MER

  5. 25. Intervjuer med förskollärare om perspektiv och tankar kring högläsning på förskolan

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Gävle/Avdelningen för utbildningsvetenskap

    Författare :Mukta Sundin; [2020]
    Nyckelord :emergent literacy; interview technique; reading aloud; the preschool teacher´s way of working; preschool teacher’s approach; Emergent litteracitet; intervjuteknik; högläsning; förskollärarens arbetssätt; förskollärares tillvägagångssätt;

    Sammanfattning : Förskollärarens högläsning utgör en stor del av förskolans vardag. De flesta barn älskar att sitta med en bok och höra när förskolläraren läser och vill helst läsa samma bok om och om igen. Högläsning är något positivt där barnen kan utveckla sitt språk och lärande. LÄS MER