Sökning: "nackdelar med förskola"
Visar resultat 11 - 15 av 120 uppsatser innehållade orden nackdelar med förskola.
11. Föräldrasamverkan i förändring under pandemin
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Mälardalens universitet/Akademin för utbildning, kultur och kommunikationSammanfattning : Syftet var att genom kvalitativa semistrukturerade intervjuer undersöka hur förskollärare upplevde förändringar i föräldrasamverkan till följd av pandemins påverkan. Åtta förskollärare har intervjuats och frågeställningarna riktades mot deras perspektiv på samverkan under pandemin. LÄS MER
12. IT och IKT i förskolan : En kvalitativ studie om förskollärarens kompetens i ett pedagogiskt syfte
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och ITSammanfattning : I denna studie undersöks IT samt IKT i förskolan. Digitala verktyg blir mer aktuellt för varje dag som går i dagens samhälle vilket även resulterar i att det blir en stor del i barns vardag. Anledningen till det valda ämnet är därför samhällets utveckling samt vilken påverkan det har hos barnen. LÄS MER
13. Riskfylld lek : Barns möjligheter att utmana sig och ta risker på förskolans utegård
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och ITSammanfattning : Riskfylld lek är en komplex fråga i dagens samhälle som handlar om balansgången mellan barnens säkerhet och den positiva utveckling som riskfylld lek ger. Studien handlar om riskfylld lek och hur det möjliggörs på förskolors utegårdar samt hur förskollärare resonerar kring ämnet. LÄS MER
14. Digitala verktygs betydelse för barns lärande i förskolan : En kunskapsöversikt
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och ITSammanfattning : Sammanfattning I denna kunskapsöversikt presenteras aktuell forskning gällande betydelsen digitala verktyg kan ha för barns lärande. Både möjligheter och hinder i nyttjandet av digitala verktyg lyfts fram. LÄS MER
15. Det gäller ju att skapa förutsättningar : En kvalitativ intervjustudie med fokus på förskollärares och rektorers ledarskap med digitala verktyg
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudierSammanfattning : Vi lever idag i ett digitaliserat samhälle och i förskolans styrdokument benämns det tydligt att verksamheten ska arbeta med digitala verktyg. Studiens syfte är att få en inblick i rektorers och förskollärares uppfattningar om deras ledarskap i relation till digitala verktyg i förskolans verksamhet. LÄS MER