Sökning: "nackdelar och fördelar kvalitativ intervju"

Visar resultat 6 - 10 av 27 uppsatser innehållade orden nackdelar och fördelar kvalitativ intervju.

  1. 6. Drömmen om att bli någon : En kvalitativ intervjustudie om doping

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för socialt arbete och psykologi

    Författare :Sabina Fontana; Marie Gustafsson; [2018]
    Nyckelord :Doping; narrativ intervju; vändpunkter; sociala band;

    Sammanfattning : Syftet med studien var att undersöka individers erfarenheter av att använda doping. Studien är kvalitativ och utgörs av narrativa intervjuer med två före detta dopinganvändare. Huvudresultaten visade att deltagarna började med dopingpreparat bland annat på grund av låg självkänsla och en vilja att ta revansch. LÄS MER

  2. 7. Skrivande i en värld med digitala verktyg.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Fredrik Augustsson; Therese Jonsson Berg; [2017]
    Nyckelord :Skrivprocessen; IKT; EUMO;

    Sammanfattning : Med användning av informations- och kommunikationsteknik i skolans värld följer både möjligheter och utmaningar i undervisningen. Från att penna och papper har dominerat skrivundervisningen börjar skrivande på iPads och datorer bli allt vanligare. LÄS MER

  3. 8. Att skriva sig till läsning : Lärares uppfattningar av metoden.

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Sofia Ivarsson; [2016]
    Nyckelord :Att skriva sig till läsning; ASL;

    Sammanfattning : I denna undersökning fokuseras undervisningsmetoden Att skriva sig till läsning (ASL).Utifrån Arne Trageton (2014) beskrivs hur arbetet med metoden kan gå till i förskoleklass och årskurserna 1-2. LÄS MER

  4. 9. Annonsblockerare – Ett oönskat men nödvändigt verktyg mot webbannonser

    Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Henry Giang; [2016]
    Nyckelord :webbannons; annonsblockering; adblock; attityd; intrång;

    Sammanfattning : Annonsering på webbplatser har seglat upp som en av de stora affärsmodellerna på internet. Annonsörer förlitar sig på intäkter genererat från annonsering för att kunna erbjuda gratis tjänster på nätet för användarna. LÄS MER

  5. 10. Peer-to-peer-lån i Sverige : En kvalitativ studie om varför företag använder peer-to-peer-lån som finansieringsverktyg

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Sara Ohlsson; Therese Nilsson; [2015]
    Nyckelord :peer-to-peer-lån; lånebaserad crowdfunding; SME; finansiellt gap; kreditfinansiering;

    Sammanfattning : Detta är en kvalitativ studie som syftar till att undersöka i vilken utsträckning ett finansiellt gap ligger till grund för svenska företags användning av lånebaserad crowdfunding, även kallat peer-to-peer-lån. Vidare syftar studien till att kartlägga svenska företags erfarenheter av peer-to-peer-lån i form av dess för- samt nackdelar. LÄS MER