Sökning: "nackdelar och fördelar kvalitativ intervju"

Visar resultat 21 - 25 av 27 uppsatser innehållade orden nackdelar och fördelar kvalitativ intervju.

  1. 21. IKT i undervisningen? En studie om lärares tankar och användning av IKT i undervisningen

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen för Pedagogik

    Författare :Catrin Högenberg; Malin Körner; [2009]
    Nyckelord :IKT; IT; dator; datorstödd; undervisning; lärare;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka hur lärare verksamma i år 1 till 5 använder sig av informations- och kommunikationsteknik (IKT) i undervisningen. Vi vill ta reda på deras avsikter med datoranvändningen och om de kan se några fördelar respektive nackdelar med IKT. LÄS MER

  2. 22. Trygg på skolgården? : En kvalitativ studie om faktorer som skapar trygghet och otrygghet enligt yngre elever.

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Institutionen för kommunikation och information

    Författare :Jessica Andersson ; Anna Frisén; [2008]
    Nyckelord :Security; schoolyard; teachers responsibility; Trygghet; skolgård; lärares ansvar;

    Sammanfattning : Enligt styrdokumenten är det lärarens ansvar att få varje elev att känna sig trygg. Syftet är att genom fokusgruppsintervjuer med elever i årskurs 2-3 visa faktorer som kan innebära trygghet respektive otrygghet på en skolgård. LÄS MER

  3. 23. Åldersintegrerad idrottsundervisning : Idrottslärares inställning och erfarenheter

    Kandidat-uppsats, Institutionen för idrotts- och hälsovetenskap

    Författare :Pär-Ola Eriksson; [2008]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Syfte och frågeställningar Denna studie syftar till att undersöka idrottslärares inställning till, samt erfarenheter av åldersintegrerad undervisning i Östersunds kommun. • Vilka fördelar och nackdelar upplever idrottslärare med åldersintegrerad undervisning i jämförelse med åldershomogen undervisning? • Vilka begränsningar och möjligheter upplever idrottslärare med åldersintegrerad undervisning i jämförelse med åldershomogen undervisning? • Hur är förutsättningarna för idrottslärare att lyckas få till en god undervisning för samtliga elever om man jämför åldersintegrerad undervisning med åldershomogen undervisning? Metod I studien deltog fem idrottslärare som alla är eller har varit yrkesverksamma i Östersunds kommun. LÄS MER

  4. 24. "Marinera eleverna i skönlitteratur!"- En fallstudie om att använda skönlitteratur i undervisningen

    C-uppsats, Göteborgs universitet/Sociologiska institutionen

    Författare :Irene Källberg; Camilla Jonsson; [2007]
    Nyckelord :Skönlitteratur; Undervisningssätt; Läslust; Lärand;

    Sammanfattning : Syfte:Syftet med examensarbete är att se vilka olika arbetsformer som används på några skolor som arbetar medvetetmed utgångspunkt från skönlitteratur. Vi vill belysa fördelar och nackdelar med dessa arbetssätt samt se hurdessa arbetsformer skapar inspiration och läslust. LÄS MER

  5. 25. Att delta eller inte delta : exemplet idrott och hälsa

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Pedagogiska institutionen

    Författare :Emma Bennerhag; [2007]
    Nyckelord :Skolk; idrottsundervisning; motivation; lärare; elever;

    Sammanfattning : Uppsatsen belyser skolk och dess existens i skolämnet idrott och hälsa. Skolk börjar och förekommer främst i grundskolans senare del. Det finns både för- och nackdelar med att träna, och skolan vill lära alla elever hur de ska skapa och/eller bibehålla en sund livsstil som främjar deras hälsa fysiskt och psykiskt. LÄS MER