Sökning: "optimize sales organization"

Hittade 5 uppsatser innehållade orden optimize sales organization.

  1. 1. Aspekter att beakta vid beslut om gemensam säljorganisation tvärs divisionsgränser

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Sektionen för management

    Författare :Mikael Fryklund; [2012]
    Nyckelord :sales organizations across divisions; divisional organizations; matrix organizations; manage global organizations; optimize sales organization; Fristående kurs;

    Sammanfattning : Vid beslut om gemensam säljorganisation tvärs divisionsgränser, har jag kommit fram till att sex aspekter måste tas i beaktande på följande sätt: 1) Att upprätta teknikorganisationer, vilka kan vara produktledningar, som stöd för säljkåren i tekniska frågor. Dessa ska kunna ge support till säljare ute hos kunder, vilket är speciellt viktigt vid nykundsbearbetning och större projekt, ta fram offerter, och allmänt fungera som en teknisk back up i olika tekniska frågor. LÄS MER

  2. 2. Cause Related Marketing : En strategi för en Rosa framtid

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :CAMILLA SJÖBERG; INGRID LUDVIGSON; [2011]
    Nyckelord :cause related marketing; consumer behavior; brands; charitable organizations; marketing; konsumentbeteende; varumärke; välgörenhet och marknadsföring;

    Sammanfattning : I ett samhälle där det råder allt större konkurrens mellan företag och produkter, och då kunderna blir allt mer krävande, har Cause Related Marketing (CRM) blivit något av en unik win-win strategi. CRM innebär att ett företag tillsammans med en välgörenhetsorganisation skapar ett samarbete för att marknadsföra och sälja en produkt för välgörande ändamål och därmed nå ömsesidig vinst. LÄS MER

  3. 3. Customer Value Over price in the Battle for More Market share -a case study of Alfa Laval India Limited

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Vinita Batra; Jessica Lister; [2010-06-16]
    Nyckelord :Value creation; Value communication; Price; Price wars; Factors of value; Leveraging values; Market share; Emerging market;

    Sammanfattning : To optimize performance and create competitive advantage, which ultimately leads to greater market share, firm knowledge and understanding of where customer value resides is of upmost importance. Theory indicates that price is a significant factor affecting purchasing decisions but is considered to be of lesser importance for long-term commitments between firms where other factors of customer value play a greater role. LÄS MER

  4. 4. Standardization of packages at Duni AB - A process to maintain a limitation of packages and increase the filling rate.

    Master-uppsats, Lunds universitet/Förpackningslogistik

    Författare :Fredrik Juhlin; Albin Karlsson; [2007]
    Nyckelord :duni; packaging; filling rate; Technological sciences; Teknik; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : Duni AB is a leading provider of premium solutions and products, e.g. napkins, plates, table covers, candles and food solutions. The company has recently made major organizational changes, i. LÄS MER

  5. 5. Pricing Management at Alfa Laval Equipment Division

    M1-uppsats, Lunds universitet/Produktionsekonomi

    Författare :Michael Adgård; Carl Rehncrona; [2005]
    Nyckelord :Logical Pricing; Pricing Strategy; Value-based Pricing; Discount Pricing; Product Management; Marketing Management; International Pricing; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : Research questions: What factors should be considered when setting a price of a new Plate Heat Exchanger, PHE? With these factors in mind, how should a logical pricing model be created and what kind of measurable data should be used to find logical relations? Deliverables: The main focus has been towards creating a logical pricing model for new PHEs. Furthermore, the projects purpose has been to issue a status report of how the RCPL-strategy1 is implemented in different geographical locations, a benchmark of other Swedish export companies and last to verify the applicability of the logical pricing model. LÄS MER