Sökning: "per se"
Visar resultat 1 - 5 av 4958 uppsatser innehållade orden per se.
1. Göteborgs Postens porträttering av gärningsmän. – En särfallsstudie avseende etniska, nationella och religiösa minoriteter
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik och masskommunikationSammanfattning : Titel: Göteborgs Postens porträttering av gärningsmän. – En särfallsstudie avseende etniska, nationellaoch religiösa minoriteter. LÄS MER
2. SUBKULT
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation; Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikationSammanfattning : Syfte: Syftet med vårt arbete är att ta reda på hur subkulturer porträtteras i svensk dagspress. Vi funderade på om bilden som kommer fram av subkulturer är positiv eller negativ. Om kulturutövarna upplever att deras kultur porträtteras rättvist och hur de upplever att den gestaltas.. LÄS MER
3. Investing in commodities - Will commodity futures enhance risk-adjusted return in efficient portfolios?
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för nationalekonomi med statistikSammanfattning : With this paper we intend to investigate what kind of benefits there are by adding commodity futures to a well-diversified portfolio. Since the last fifteen years the commodity speculation has grown tremendously, which partially can be explained by that commodities exposes the investor to certain factors other than an investment in equities. LÄS MER
4. Ett fett ansvar - Sjuksköterskans metoder för att ge stöd vid en viktreducerande livsstilsförändring
Kandidat-uppsats,Sammanfattning : År 2009 klassades 10 – 12 % av Sveriges vuxna befolkning som överviktiga eller feta, en siffra som stadigt ökar. Fetma och övervikt kan leda till följdsjukdomar så som diabetes typ 2,hjärt- kärlsjukdomar, infertilitet, cancer m.fl. LÄS MER
5. Påverkar kaffekonsumtion risken för stroke?
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för medicinSammanfattning : Sahlgrenska Academy at University of GothenburgDepartment of Department of Internal Medicine and Clinical NutritionAbstractTitle: Does coffee consumption affect the risk of stroke?Author: Jenny KällSupervisor: Heléne Bertéus ForslundExaminer: Anna WinkvistProgramme: Dietician study programme, 180/240 ECTSType of paper: Examination paper, 15 hpDate: May 22, 2012___________________________________________________________________________Background: The widespread consumption of coffee worldwide makes this drink interesting to study from a public health perspective. Even minor health effects may be important for the whole population. LÄS MER
Sändes för 16 dagar sedan
-15848 dagar kvar.
Längd: 1 h 26 min
Sändes för 58 dagar sedan
21 dagar kvar.
Längd: 58 min
Sändes för 105 dagar sedan
37 dagar kvar.
Längd: 58 min
Joakim Jardenberg, webbguru
Johan Sjöstrand, tvdags.se
Sol Vikström, filmregissör




