Sökning: "performansanalys"
Visar resultat 21 - 25 av 27 uppsatser innehållade ordet performansanalys.
21. Att analysera andraspråkstexter : En undersökning av två analysmetoder: processbarhetsteorin och performansanalysen
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Institutionen för språk och litteratur, SOLSammanfattning : .... LÄS MER
22. Bestämdhet eller inte : En textanalys av andraspråkselevers muntliga och skriftliga berättelser. Utvecklingen av bestämdhet inom nominalfrasen
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudierSammanfattning : I denna uppsats kommer muntliga och skriftliga berättelser av andraspråkselever på Komvux att analyseras med hjälp av performansanalys. Syftet med studien är att se på utvecklingen av bestämdhet inom nominalfrasen och i fall det sker i enlighet med processbarhetsteorin. LÄS MER
23. Jag skriver bättre än jag talar...eller? : En bedömning och jämförelse av andraspråksinlärares muntliga och skriftliga produktion utifrån processbarhetsteorin och performansanalys
Kandidat-uppsats, Estetisk-filosofiska fakultetenSammanfattning : .... LÄS MER
24. En studie om andraspråksundervisning i teori och praktik : - en fallstudie mellan två skolors arbetssätt
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Akademin för utbildning, kultur och kommunikationSammanfattning : Syftet med detta examensarbete var att genom en fallstudie undersöka hur två olika skolor anpassar organisation och undervisning, utifrån andraspråkselevers särskilda behov. Forskningsbakgrunden lyfter fram för undersökningen centrala tankar inom andraspråksteorier, synen på språkundervisning genom tiderna samt organisationen av undervisningen idag. LÄS MER
25. ”… det känns ju naturligt att få följa elevernas språkutveckling …” : Lärares sätt att erfara performansanalysen som bedömningsverktyg
Kandidat-uppsats, Institutionen för didaktik och pedagogiskt arbeteSammanfattning : Syftet med undersökningen är att beskriva de uppfattningar av bedömningsverktyget performansanalys som uttrycks av två lärare i svenska som andraspråk. Studiens delsyfte är att relatera dessa uppfattningar till det mål- och kunskapsrelaterade betygsystemet. LÄS MER