Sökning: "problem i logistikföretag"
Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden problem i logistikföretag.
1. Utmaningar och möjligheter kopplade till sammadagsleveranser i Sverige
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Logistiken står inför en föränderlig tid i och med digitaliseringens påverkan på samhället. Det påverkar kundbeteenden, krav på produktion, leveranser och kundservice. LÄS MER
2. FÖRÄNDRINGSLEDNING VID DIGITAL TRANSFORMATION En fallstudie av ett internationellt logistikföretag Kandidatuppsats
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Bakgrund och problem: Affärsmiljön genomgår just nu stora förändringar på grund av den digitala transformationen. Exempel på en bransch som haft svårt att genomföra omställningen och följa omgivningens utvecklingstakt är logistikbranschen. LÄS MER
3. Tredjepartsleanlogistik - Minimera slöserier hos ett tredjepartslogistikföretag : En fallstudie vid Reach Logistics AB
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälleSammanfattning : Det ställs allt högre krav på att logistikprocesserna ska vara effektiva vilket har resulterat i en ökad tredjepartslogistikmarknad då företag måste fokusera på sin kärnverksamhet. Den växande marknaden har lett till stor konkurrens bland tredjeparslogistikverksamheter, vilket har resulterat i små vinstmarginaler inom branschen. LÄS MER
4. Informationssystemets inverkan på SMF i logistikbranschen : Fallstudie på Pallservice Renova Syd AB
M1-uppsats, Högskolan i Jönköping/JTH, Industriell organisation och produktionSammanfattning : Purpose – The aim of the study is to identify, from an operational and strategic perspective, the impact of a digital information system on SME in the logistics industry.Based on the purpose of the study, two questions have been formulated. LÄS MER
5. Användning av Multikriteriebeslutsanalys för Expansion av ett Logistikföretag : En fallstudie hos Stort AB
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Mittuniversitetet/Avdelningen för informationssystem och -teknologiSammanfattning : Expansion is a challenge that many companies end up in, and an important factor in an expansion is the customers and how the company will do to increase the customer base. This study focuses on the company and to help companies identify new customers. The study uses multi criteria decision analysis to identify potential customers to companies. LÄS MER