Sökning: "purchasing measurements"

Visar resultat 6 - 10 av 41 uppsatser innehållade orden purchasing measurements.

  1. 6. Försörjningsstrategier och dess påverkan på SME : En studie på hur försörjningsstrategier för SME kan öka konkurrenskraften

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för Urbana Studier (US)

    Författare :Ghasri nima; Strid Carl; [2021]
    Nyckelord :Procurement strategy; purchasing strategy; selection criteria; supplier selection; supply chain; sourcing; SME; wholesalers and food industry.; Försörjningsstrategi; Inköpsstrategi; Leveraratörvals process; urvalskriterier; leverantörsval; försörjningskedjor; sourcing; SME; grossistföretag och livsmedelsbranschen.;

    Sammanfattning : ABSTRACT In this case study, various strategic methods that influence procurement, purchase and choice of suppliers are discussed. The aim of the study is to provide a clear picture and depiction of different strategies and tools that SMEs can use to increase competitiveness. LÄS MER

  2. 7. Customers’ return reasons and preferences about product-oriented tools : An exploratory mixed methods research in a fashion e-commerce context

    Master-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Maria Zetterberg; Ellinor Lönnström; Filippa Bäckegren; [2020]
    Nyckelord :e-commerce; returns management; fashion; product returns; return reasons; product-oriented tools;

    Sammanfattning : Purpose: The purpose of this study is to explore whether customers’ return reasons differ between product groups and if their e-commerce experience is related to the return reasons. Moreover, we test if customers’ e-commerce experience is related to whether they refrain from ordering apparel when there is a perceived absence of information, and what product-oriented tools they prefer when purchasing apparel online. LÄS MER

  3. 8. Assessing the value of advice : Evaluation approaches of small management consulting firms

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Niklas Grufman; Cornelia Larker; [2020]
    Nyckelord :Management consulting; Evaluation; Knowledge Intensive Services; Customer satisfaction; Relationship management; Performance-based pricing;

    Sammanfattning : Whilst utilization of management consulting services has become an integral part of the contemporary economy and functioning of many organizations, intangibility leaves clients unable to predict or objectively assess the values created in consulting engagements. According to scholars, attempts to counteract the principal-agent related risks of opportunism and divergent incentives are expected to increase following higher competition, consumer awareness and anticipated increased demand for performance-based pricing. LÄS MER

  4. 9. E-handels returer & miljöpåverkan : En kvalitativ studie om e-konsumenters returbeteende och medvetenhet kring returers miljöpåverkan

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Gunnhildur Pétursdóttir; Dilbar Ali Ghafoori; [2020]
    Nyckelord :E-commerce; returns; consumer behaviour; environment; sustainability; awareness; communication; E-handel; returer; konsumentbeteende; miljö; hållbarhet; medvetenhet; kommunikation;

    Sammanfattning : Digitaliseringen inom e-handel växer i snabb takt och har lett till att konsumenters köpbeteende har förändrats. E-handeln erbjuder konsumenten en bekvämare köpresa med fler utökade alternativ som utbud, priser, transaktioner och leveranser (Botsman 2010; Lewis & Dart 2014). LÄS MER

  5. 10. Svinn av grönsaker i primärproduktionen : En inblick hos fyra jordbrukare i Gävleborgs län med kopplingar till påverkande kosmetiska preferenser

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Miljövetenskap

    Författare :Henrietta Nygren; Kristin Unefäldt; [2020]
    Nyckelord :food waste; primary production; cosmetic preferences; quality demands; produktionssvinn; primärproduktion; kosmetiska preferenser; kvalitetskrav;

    Sammanfattning : This study provides an insight into the food waste in primary production of vegetables with links to the influencing cosmetic preferences from the consumer level. To study farmers, a qualitative approach has been chosen and a quantitative approach has been taken for the consumer. LÄS MER