Sökning: "sMALA KVINNOR"
Visar resultat 11 - 15 av 35 uppsatser innehållade orden sMALA KVINNOR.
11. "Kvinnor som jobbar för kvinnor" : En representationsanalys av Gina Tricots Instagramkonto
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/GenusvetenskapSammanfattning : I denna uppsats undersöks hur genus, etnicitet och kropp representeras och görs i ett fåtal utvalda bilder från Gina Tricots Instagramkonto. Jag kunde vid en första anblick ana vilka kroppar som har mest utrymme på detta konto: den feminina, vita och smala kroppen. LÄS MER
12. Kom som du är till Försvarsmakten? : En sociosemiotisk undersökning av Försvarsmaktens kampanj KOM SOM DU ÄR
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för kultur och lärandeSammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka vilka budskap och eventuella ideologier som Försvarsmakten förmedlar i sin KOM SOM DU ÄR kampanj. Det analyserade materialet från kampanjen är 4 affischer, varav 3 avbildas av kvinnor, samt en tillhörande kampanjfilm. LÄS MER
13. Vad främjar tillfrisknandet från ätstörningar i mötet med hälso- och sjukvårdspersonalen? : en litteraturöversikt
Kandidat-uppsats, Sophiahemmet HögskolaSammanfattning : Bakgrund Ätstörningar är en växande sjukdom i dagens samhälle och den mest utsatta gruppen är unga kvinnor mellan 15 och 25 års ålder. Ätstörningar är en global sjukdom men som framförallt ses i västvärlden där det smala idealet länge betraktats som det vackra och det framgångsrika och kan vara en stor riskfaktor för insjuknandet. LÄS MER
14. Power and Patients : An ethnological study of access to maternity care in rural Sweden
Master-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kultur- och medievetenskaperSammanfattning : In february 2017 the maternity ward in Sollefteå was shut down. The citizens of the surrounding area, Ådalen, thus have more than two hours - with private transportation on narrow roads without phone connection - to the nearest maternity ward. LÄS MER
15. FÖRETAGETS SOCIALA ANSVAR : Enkätundersökning av konsumenternas åsikter mot H&Ms sociala ansvar
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/JMKSammanfattning : Studiens syfte är att göra en kvantitativ undersökning av konsumenternas åsikt mot Corporate Social Responsbility med en avgränsning till modeföretaget H&M med målet är att kunna kartlägga en generaliserande åsikt bland konsumenterna. Till hjälp kommer det användas teorier om CSR, Public Relations och innebörden av Varumärket. LÄS MER