Sökning: "samarbete mellan avdelningar på företag"

Visar resultat 1 - 5 av 23 uppsatser innehållade orden samarbete mellan avdelningar på företag.

  1. 1. En studie av projektledarens kommunikation i porduktutvecklingsprocessen

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Andreas Eurenius; Victoria Hjertberg; [2023]
    Nyckelord :communication; project management; project teams; methods; kommunikation; projektledare; projektteam; metod;

    Sammanfattning : Att vara projektledare inom ett produktutvecklingsföretag kräver effektiv kommunikation mellan projektledare och projektdeltagare. Kommunikation kan vara utmanande och olika kommunikationskanaler kan användas för att nå fram med budskap. LÄS MER

  2. 2. Unwrapping the Customer Value concept and its application within an Industrial Manufacturing Firm : A Case Study within Husqvarna

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Robert Bunea; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Traditional manufacturing companies were reliant on selling their product centred offerings towards customers. However, technological developments, volatile market environments as well as calls for more personalised experiences from customers, have made the traditional product-centred approaches less effective. LÄS MER

  3. 3. Projektledning vid en hybrid av projektmetoder : En fallstudie

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Cecilia W Jägerbrink; [2021]
    Nyckelord :Hybridprojekt; Traditionell och Agil projektmetod; Utmaningar med hybridprojekt;

    Sammanfattning : En transformation från en projektmetod till en annan kan ge utmaningar då man över en tid behöver ta hänsyn till mer än en projektmetod. För andra projekt kan denna utmaning vara mer permanent, eftersom hårdvara respektive mjukvara har olika ledtider och därför behöver hanteras olika under projektets gång för att få optimal framdrift och slutvärde för kunden. LÄS MER

  4. 4. Applying Purchasing Category Management on a purchasing department to increase its performances : A case study with a luxury automotive manufacturer

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Victor Erik Vincent Cardenas; [2021]
    Nyckelord :Supply-chain; Purchasing; Purchasing Category Management; Purchasing performance; Automotive Manufacturer;

    Sammanfattning : Nowadays, manufacturing companies compete as much with their products as with their supply-chain. Within the overarching stages of supply-chain, purchasing is a process that responds to the organizations needs of acquiring raw materials, components and semi-finished products in order to enable the execution of operations. LÄS MER

  5. 5. Införande av devops för SME : Utmaningar och framgångsfaktorer

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Malin Götlind; [2020]
    Nyckelord :DevOps; Automatisering; Tidsbrist vid införande av DevOps; Utmanande områden i ett DevOps införande; SAFe DevOps; Sociala förändringar; Produktion och produktutmaningar; Investering av tid;

    Sammanfattning : De agila metoderna har under många år varit mycket framgångsrika inom informationssystemutveckling men enligt Balaji och Sundararajan Murugaiyan (2012) finns det även nackdelar med metoderna. En av dessa nackdelar är en flaskhals som kan finnas mellan avdelningarna utveckling och drift på ett företag eftersom dessa avdelningar ofta inte är anpassade till varandra (Laudon & Laudon, 2018). LÄS MER