Sökning: "silent knowledge"

Visar resultat 1 - 5 av 102 uppsatser innehållade orden silent knowledge.

  1. 1. I skuggan av den våldsutsatta : Om anhörigas erfarenheter av att vara stöd åt en kvinna som blir utsatt för partnervåld

    Magister-uppsats, Marie Cederschiöld högskola/Institutionen för socialvetenskap

    Författare :Julieta Cederlöf; [2024]
    Nyckelord :Next of kin; Next of kin support; Partner violence; Anhöriga till våldsutsatta; Anhörigstöd; Partnervåld;

    Sammanfattning : In an era where mens violence against women is increasingly recognized as a growing societal issue, this study focuses on the role of next of kins. These next of kins, often overshadowed by the victims of violence, face daily challenges arising from the violence. LÄS MER

  2. 2. Reinforcement Learning for Multi-Agent Strategy Synthesis Using Higher-Order Knowledge

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Gustav Forsell; Shamoun Gergi; [2023]
    Nyckelord :Higher Order Knowledge; Imperfect Information; Reinforcement Learning; Deep Q- networks; Knowledge Representation; Pursuit Evasion Games;

    Sammanfattning : Imagine for a moment we are living in the distant future where autonomous robots are patrollingthe streets as police officers. Two such robots are chasing a robber through the city streets. Fearingthe thief might listen in to any potential transmission, both robots remain radio silent and are thuslimited to a strictly visual pursuit. LÄS MER

  3. 3. Läsförståelseundervisning i praktiken : En kvalitativ studie om hur lärare i årskurs 3 beskriver att de arbetar för att främja elevers läsförståelseutveckling

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikation

    Författare :Stina Jardenius; [2023]
    Nyckelord :Reading comprehension; reading comprehension strategies; literature talk; elementary school; Läsförståelse; läsförståelsestrategier; textsamtal; årskurs F-3;

    Sammanfattning : Läsförståelse är ett komplext begrepp som innefattar flera olika processer. Det är av stor vikt att elever utvecklar en god läsförståelse för att nå framgång i skolan, men även för att fungera i dagens samhälle. LÄS MER

  4. 4. Tyst läsning ur ett elevperspektiv : En kvalitativ studie om elevers uppfattning av tyst läsning och dess effekt på läsförmågan

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälle

    Författare :Sandra Grujicic; Rejin Haji; Neda Akbarnejad; [2023]
    Nyckelord :tyst läsning; lågstadieelever; årskurs 3; läsförmåga; läsutveckling;

    Sammanfattning : This qualitative study was conducted to investigate pupils’ perceptions of silent reading in the classroom and how silent reading contributes to their reading comprehension. This has resulted in the following questions: “how do pupils perceive silent reading in the classroom?” and ”how do pupils believe that silent reading affects their reading comprehension?”. LÄS MER

  5. 5. Fem tysta minuter : En studie om barns möjlighet till inflytande och delaktighet under måltidssituationer i förskolan

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för barndom, utbildning och samhälle (BUS)

    Författare :Milou Vernberg; Julia Månsson; [2023]
    Nyckelord :Delaktighet; förskola; inflytande; maktstruktur; måltid;

    Sammanfattning : In contemporary educational settings, the importance of children's participation and influence is increasingly recognized, even during day-to-day activities such as lunchtime. This study investigates the intricate dynamics and strategies educators employ to promote such participation during these periods, framed within Michel Foucault's theory on power and knowledge. LÄS MER