Sökning: "speciallärare arbetsuppgifter specialpedagogik"

Visar resultat 16 - 18 av 18 uppsatser innehållade orden speciallärare arbetsuppgifter specialpedagogik.

  1. 16. Några rektorers syn på specialpedagoguppdraget

    Master-uppsats, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)

    Författare :Paula Månsson; Lars-Gunnar Jönsson; [2011]
    Nyckelord :En skola för alla; Handledning; Rektor; Speciallärare; Specialpedagog; Inkluderande undervisning; Specialpedagogik;

    Sammanfattning : SAMMANFATTNING:Månsson, Paula & Jönsson, Lars-Gunnar (2011). Några rektorers syn påspecialpedagoguppdraget – Vad förväntar sig rektorer i grundskolan avspecialpedagoger? Some head masters views on special education mandate – What dohead masters in primary and secondary schools expect from special educators?Skolutveckling och ledarskap, Specialpedagogik, Lärarutbildningen, Malmö högskola. LÄS MER

  2. 17. Speciallärarens yrkesroll : Handledare eller samarbetspartner?

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå School of Education (USE); Institutionen för barn- och ungdomspedagogik, specialpedagogik och vägledning (BUSV)

    Författare :Erika Jonsson; [2010]
    Nyckelord :Special Education Needs teacher; inclusion; professional role; Special Education; inkludering; specialpedagogik; intervju; enkät; arbetsuppgifter;

    Sammanfattning : From autumn 2008 Sweden has reinstalled the Special Education Needs teacher education. For future special education teachers and active teachers in the field, it is important to know the history and be aware of future visions to create a good role for the Special Education Needs teachers. LÄS MER

  3. 18. Specialpedagogen som intern handledare i en skol- och förskoleorganisation

    Kandidat-uppsats, Lärarhögskolan i Stockholm

    Författare :Anders Andersson; Tommy Andersson; [2008]
    Nyckelord :handledning; kvalificerade samtal; specialpedagog; specialpedagogik;

    Sammanfattning : En av specialpedagogens arbetsuppgifter kan vara som intern handledare i en skol- eller förskoleorganisation. Syftet med vårt examensarbete är att undersöka hur specialpedagoger beskriver sina upplevelser och uppfattningar av att vara intern handledare i en skol- eller förskoleorganisation. LÄS MER